سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

پایین‌ بودن سرانه استاد به دانشجو در لرستان نسبت به سطح کشوری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از پایین بودن سرانه استاد به دانشجو در لرستان نسبت به سطح کشوری خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد فرهادی گفت: در استان لرستان بیش از 92 هزار دانشجو مشغول تحصیل است که بیش از 50 هزار نفر از دانشجویان در دانشگاه‌های دولتی مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: امسال با کاهش تعداد دانشجو در همه مقاطع مواجه شدیم به‌طوری‌که ورودی و متقاضی کمتر از تعداد صندلی بود؛ تعداد دانشجوهای سطح کشور به چهار میلیون و 300 نفر رسیده است که 500 هزار نفر کاهش داشته‌ایم و ظاهراً این روند تا چند سالی ادامه دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروز از مجتمع کشت و صنعت لرستان و گلخانه بازدید شد که می‌توان برای به‌کارگیری تعدادی از فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی فکری کرد.

وی افزود: آمیختگی رشته‌های فنی مهندسی و علوم انسانی باید مقداری مدنظر باشد، حتی در دنیا کلینیک‌های فلسفه برای برخی افراد که هویت خود را گم‌کرده‌اند وجود دارد.

فرهادی گفت: رشته‌های انسانی باید به اجتماع بیایند و در کنار رشته‌های فنی مهندسی و مهارتی نقش خود را ایفا کنند.

وی افزود: در استان لرستان سرانه استاد به دانشجو پایین‌تر از سطح کشوری است که باید این موضوع در اولویت باشد که برای جذب هیئت‌علمی اقدام شود.

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: بیش از 300 نفر در دانشگاه لرستان بورسیه شده درحالی‌که خیلی از رشته‌ها در استان وجود ندارد ولی بورسیه شده است.

انتهای پیام/م


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.