سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأثیر فضای مدارس بر شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان/ تمرکز بر معماری مبتنی بر اقلیم‌های کشور

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: فضای مدارس در یادگیری دانش‌آموزان تأثیر بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفتمین همایش ملی مدرسه ایرانی معماری ایرانی با حضور فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، نظرپور رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش در تالار علامه امینی دانشگاه تهران از صبح امروز در حال برگزاری است.
 
در این همایش نظرپور با بیان اینکه امکانات یادگیری متغیر بوده و کالبد مدارس در آن تاثیر گذار است،گفت : شناخت و یادگیری و شکوفایی خلاقیت های دانش آموزان به فضای مدارس بستگی دارد. 

 ی ادامه داد: طی قرن اخیر مطالعات به سمت مدارس بدون دیوار و مجازی حرکت کرده و حتی به واقعیت پیوسته است، بنابراین باید توجه به فضای مدارس مبتنی بر نیازهای روز را مورد توجه قرار داد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اینکه یکی از اهداف بلند مدت تعلیم و تربیت امکان رشد و شکوفایی استعداد کودکان و با ضریب هوشی متفاوت است اظهار داشت: با مسئولیت دادن به دانش‌آموزان و ارتقای اعتماد به نفس آنها گامی در جهت نوآوری و خلاقیت که مهم‌ترین عامل توسعه کشور به شمار می‌رود محقق می‌شود.

نظر‌پور بیان کرد: اقلیم نیز در معماری تاثیر بسزایی دارد به عبارتی دیگر محیط در یادگیری موثر است و در مناطق گوناگون اقلیمی ساختمان‌های متفاوتی باید ایجاد شود تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنیم.

وی تصریح کرد: استفاده از فناوری‌های جدید برای اقلیم‌های مختلف موجب تأثیر بر محیط زیست شده بنابراین شناخت اجزای محیط طبیعی و تأثیر آن در روند ساخت بناها می‌تواند از آسیب محیط زیست جلوگیری کند.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: امروزه تأثیر ساخت و ساز بر اقلیم از موضوعات مهمی است که با عناوینی همچون معماری سبز، بومی یا پایدار مطرح می‌شود و به جای مقابله با محیط شرایطی سازگار با آن را ایجاد می‌کنیم.

نظر‌پور هویت بخشی به معماری را از دیگر مسائل مورد توجه برشمرد و اظهار داشت: در سال‌های گذشته شش دوره همایش معماری ایرانی، مدرسه ایرانی برگزار شد بر احیای اندیشه الگوی اسلامی در تراز سند تحول بنیادین مورد توجه است و فرصتی ایجاد کرده تا اندیشمندان آثار خود را با این رویکرد به اشتراک بگذارند.

وی عنوان کرد: در این همایش آثار ارسالی نسبت به سال‌های گذشته رشد داشته و از 112 چکیده مقاله، 91 مقاله پذیرفته شده همچنین 83 اصل مقاله به ثبت رسیده است.

نظر‌پور یادآور شد: در بخش دانشجویی 59 اثر، مشاوران 14 اثر، ادارات کل و سازمان مرکزی نوسازی 86 و پروژه‌های شاخص 120 اثر در این همایش شرکت کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.