سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سياسى امنيتى استاندار آذربايجان غربى در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

برای عکس‌العمل مقابل ترکیه منتظر دستور وزارت‌خارجه هستیم

رادفر گفت: اگر مشخص شود ايرانيان مورد ضرب و شتم ماموران تركيه قرار گرفته‌اند براساس اصل متقابل در ديپلماسى عكس العمل لازم را نشان خواهيم داد.

عليرضا رادفر معاون سياسى امنيتى استاندار آذربايجان غربى در گفتگو با خبرنگار دولتگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، در واكنش به ضرب و شتم ايرانيان از سوى ماموران مرزى تركيه اظهار داشت: در فضاى مجازى فيلمى منتشر شده كه ماموران مرزى تركيه ايرانيانى كه در صف انتظار براى خروج از كشور هستند را مورد ضرب و شتم قرار ميدهند.

وى افزود: در حال حاضر اين ويديو در دست بررسی است و سفير ايران در تركيه نيز مسئوليت پيگيرى اين موضوع را بر عهده دارد.

رادفر گفت: اگر در اين اتفاق به صورت شفاف مشخص شود كه ايرانيان مورد ضرب و شتم ماموران تركيه قرار گرفتند براساس اصل متقابل كه در ديپلماسى حاكم است طبيعتا عكس العمل لازم را نشان خواهيم داد.

معاون سياسى امنيتى استاندار آذربايجان غربى ادامه داد: بديهى است تنظيم روابط كشورها از طريق وزارت امور خارجه انجام می‌شود لذا اگر ابلاغى در اين زمينه صورت گيرد يقينا دستورات صادر شده را اجرا خواهيم كرد.

وى با تاكيد بر اينكه وظيفه داريم تا از اتباع كشورمان حمايت كنيم خاطر نشان كرد: در اينباره كنسولگرى‌ها موظف به انجام وظايف خود هستند همچنين استاندارى آذربايجان غربى هم آمادگى لازم براى اجراى تصميمات دولت و وزارت امور خارجه را داراست.

رادفر با اشاره به واكنش ايران در برابر اقدام ماموران مرزى تركيه اضافه كرد: ممكن است يكى از اقدامات ايران، جلوگيرى از ورود اتباع و گردشگران ايرانى به خاك تركيه باشد كه البته در اين صورت قطعا كشور تركيه خصوصا به لحاظ اقتصادى متضرر خواهد شد.

معاون سياسى امنيتى استاندار آذربايجان غربى تصريح كرد: در حال حاضر منتظر اعلام نتيجه بررسى ها از سفارت ايران در تركيه هستيم همچنين اين موضوع از طريق فرماندار ماكو و گمرك بازرگان نيز در دست بررسى قرار دارد و در صورت تاييد برخورد متقابل صورت خواهد گرفت.

انتهاى پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۳ اسفند ۱۳۹۵
فقط باید رفتن مردم به ترکیه ممنوع بشه تا ترکیه عبرت بگیره.اونا به زبان زور میگن ایرانیا نیان بابا نیان ولی حیف آدمی که نفهمه . .