سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

رفع تصرف 920 هزار هکتار از اراضی ملی

920 هزار هکتار از اراضی ملی در استان فارس رفع تصرف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرزاد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 310 پرونده تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی در استان تشکیل و رای صادره در زمینه تصرف اراضی ملی، منتج به رفع تصرف از 920 هزار هکتار از این اراضی در فارس شد.
 
بوستانی افزود: با پیگیری یکی از پرونده های زمین خواری در یکی از شهرستان های استان فارس، 70هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی از دست زمین‌خواران باز پس گرفته شد.
 
وی ادامه داد: عوامل این پرونده با جعل اسناد و نفوذ به بعضی از دستگاه‌ها، قصد زمین‌خواری داشتند که موفق به این کار نشدند.
 
بوستانی بیان کرد: علاوه بر این پرونده، یک فقره زمین‌خواری 21 هزار هکتاری نیز در یکی از شهرستان‌های شمالی به موقع شناسایی و متوقف شد.
 
 وی اظهار داشت: در این مدت در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، تکلیف 540 هزار هکتار از اراضی مورد اختلاف این دو نهاد در فارس مشخص شد.

مدیرکل منابع طبیعی فارس وسعت عرصه های جنگلی و مرتعی استان را 9 میلیون هکتار اعلام کرد و تصریح کرد: با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، کار مستند سازی 9 میلیون و 500 هزار هکتار از اراضی فارس انجام شده است.
انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.