سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان جهانی گردشگری: زیان شدید آمریکا به علت دستور ضد مهاجرتی ترامپ

رئیس سازمان جهانی گردشگری هشدار داد در پی فرمان منع مسافرتی ترامپ ، آمریکا ممکن است میلیونها دلار از درآمدهای گردشگری خود را از دست بدهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ رئیس سازمان جهانی گردشگری امروز پنجشنبه هشدار داد در پی دستور  رئیس جمهور آمریکا مبنی بر منع ورود اتباع هفت کشور اسلامی به این کشور ، آمریکا  ممکن است میلیونها دلار از درآمدهای گردشگری خود را از دست بدهد. 

طالب ریفای ، Taleb Rifai , دبیر کل اردنی سازمان جهانی گردشگری وابسته به  سازمان ملل متحد امروز در مصاحبه با  خبرگزاری رویترز با بیان این مطلب اعلام کرد : من کاملا بر این باورم که دوستان ما در آن سوی اقیانوس اطلس در حال ترویج  نگرش انزواگرایی هستند زیرا که آنان خودشان مسافران بین المللی محسوب نمی شوند. 

وی تصریح کرد : شصت و سه درصد از شهروندان آمریکا حتی یک گذرنامه ندارند ، بنابراین چرا ما باید از صدور چنین فرمانی متعجب و شگفت زده شویم .... واضح است سفر و گردشگری چشمهای انسان را باز می کند ، افکار انسان را باز می کند و از شما انسان بهتری می‌سازد. 

ریفای افزود البته انتظار نمی رود روند گردشگری جهانی چندان تحت تاثیر فرمان منع مسافرتی ترامپ قرار بگیرد . زیرا گردشگرانی که می خواستند به آمریکا بروند به راحتی مقصد دیگری را برای سفر انتخاب می کنند. 

وی با این همه تاکید کرد آمریکا در فاصله حدود یک ماه از اعلام فرمان منع مسافرتی ترامپ ، حدود 185 میلیون دلار ضرر کرده است و اگر همین سیاست های مشابه ادامه داشته باشد ، هر ماه دهها میلیون دلار دیگر متضرر خواهد شد. و اگر این ضرر و زیان را در دوازده ماه ضرب کنیم ، میزان خسارتها به میلیاردها دلار بالغ خواهد شد که رقم بسیار بزرگی است. 

ریفای گفت :‌‌ این خسارتها الزاما از سوی کشورهایی که مستقیما هدف قرار گرفته اند نخواهند بود ، چرا که روشن است مردم  به جایی که از آنها استقبال نشود نخواهند رفت . چرا باید این کار را بکنند وقتی گزینه های سفر به همه جای دیگر جهان وجود دارد. 

وی که دوره دبیر کلی وی بر این سازمان امسال پایان می یابد در عین حال از سیاست و رویکرد دولت یونان در پذیرش بیش از یک میلیون آواره در اوج بحران مهاجرتی در سال 2015 تقدیر کرد .

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.