سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

هیچگاه در گزینش وارد حریم خصوصی افراد نمی شویم

مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش خوزستان گفت: در گزینش فرهنگیان استان هیچگاه وارد حریم خصوصی افراد نمی شویم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛جواد عباسی در حاشیه برگزاری کارگاه تخصصی برای گزینشگران آموزش و پرورش خوزستان در خرمشهر افزود: تجسس هم از نظر شرعی و هم قانونی حرام است و در کار گزینش تحقیق و مصاحبه بدون تجسس در حریم شخصی افراد و طبق قانون گزینش انجام می شود.

وی با اشاره به قوانین گزینش نیروی انسانی در آموزش و پرورش توضیح داد: شرایط ثابت و عمومی و ملاک های تقدم در گزینش افراد لحاظ می شود که تاکنون تغییری در این شرایط ایجاد نشده است.

مدیر هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه به آزمون استخدامی اخیر آموزش و پروش خوزستان هم اشاره و بیان کرد: بخشی از استخدام های آموزش و پرورش جذب نیروی پیمانی است که به صورت آزمون برگزار می شود و در مدت اخیر هم حدود ۴۰۰ نفر به صورت تکمیل ظرفیت اعلام شدند که باید  مصاحبه تخصصی آنها انجام شود و بعد از اعلام یک برابر ظرفیت و نتیجه نهایی کار گزینش این افراد آغاز می شود.

عباسی زمان دقیقی برای اعلام نتایج گزینش اعلام نکرد و گفت: اکنون مراحل مصاحبه تخصصی توسط حوزه نیروی انسانی و امور استخدامی در حال انجام است که بعد از پایان کار و معرفی افراد انتخاب شده، مراحل گزینش که شامل مصاحبه و تحقیق است در مدت زمان محدود و تعیین شده انجام می شود.

مدیر هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برگزاری دوره تخصصی برای گزینشگران خرمشهر برگزاری این دوره ها را با توجه به جذب نیروهای جدید در این مجموعه امری ضروری دانست و گفت: گزینش آموزش و پرورش با پرونده های زیادی که شامل تبدیل وضعیت ها و موضوع آزمون های استخدامی دانشگاه فرهنگیان و نیروهای پیمانی مواجه است و به خاطر نقش الگویی معلمان باید بهترین ها انتخاب شوند.

عباسی به تشریح جزئیات برگزاری این دوره آموزشی پرداخت و گفت: این دوره شامل دو دوره آموزشی فرآیند بازرسی در گزینش و روانشناسی اجتماعی در گزینش است  و دو کارگاه عملی تحقیق و مصاحبه نیز در راستای انتظارات هیئت مرکزی وزارت که مبنی بر توجه به آموزش همکاران است، برگزار شد.

وی افزود: این دومین دوره در طول امسال است که دوره نخست در دزفول برگزار شده و دوره دوم آن با توجه به اهمیت کار گزینش و لزوم آموزش در این حوزه، در خرمشهر و برای مجموعه گزینش استان خوزستان برگزار شد که به انتخاب خوب در گزینش کمک می کند.

دوره تخصصی گزینشگران آموزش و پرورش خوزستان در قالب دوره های ضمن خدمت از روز دوشنبه و به مدت سه روز برگزار شد.

حضور ناظران از  وزارت آموزش و پرورش و برگزاری برنامه های فرهنگی جانبی همچون حضور در یادمان های دفاع مقدس خرمشهر از جمله برنامه های اجرا شده در حاشیه این دوره آموزشی بوده است.

انتهای پیام/د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.