سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

اجرای طرح کاهش شدت حوادث واژگونی

راه‌های استان با اجرای طرح کاهش شدت حوادث واژگونی برای سفرهای نوروزی ایمن‌تر می‌شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: راه‌های استان با اجرای طرح کاهش شدت حوادث واژگونی برای سفرهای نوروزی ایمن‌تر می‌شوند.
سرهنگ فضل‌الله شیری اظهار کرد: پلیس راه و راهداری استان هم اکنون در حال اجرای طرحی مشترک هستند که تا حدودی می‌تواند عوامل تشدید کننده حوادث ترافیکی از نوع واژگونی را حذف و یا ایمن‌سازی کند.
وی خاطرنشان کرد: حدود 32 درصد از تصادفات استان از نوع واژگونی یعنی با دخالت یک وسیله نقلیه روی می‌دهد که تجزیه و تحلیل کارشناسان دو ارگان بر این است که در این نوع از سوانح دو حادثه متوالی روی می‌دهد، حادثه اول خروج خودرو از جاده و حالت تعادل اولیه است و حادثه دوم واژگونی یا برخورد با عوامل تشدید کننده‌ای مانند دیواره و چاله، پلها، سقوط از پرتگاه‌ها و برخورد به نوک گاردریل‌ها است.
این مقام انتظامی افزود: در جلسات مشترک به این نتیجه رسیدیم که می‌توان با اجرای راهکارهای کم هزینه، کوتاه مدت و زود بازده، مقداری از این عوامل تشدید کننده را شناسایی و ایمن‌سازی یا حذف کنیم.
وی ضمن تشکر از راهداری استان و شهرستان‌ها در اجرای این طرح عنوان کرد: در دو هفته اخیر 10 تیم کارشناسی مشترک به سطح تمام راههای اصلی، فرعی و روستایی استان اعزام شده‌اند و تا کنون موفق به شناسایی و تشخیص موردی بیش از 300 عامل تشدید کننده  و توافق در مورد راهکارهای امکانپذیر رفع و اصلاح آنها شده‌اند که عملیات اجرای این راهکارها ظرف 10 روز آینده تا حد توان به نتیجه خواهد رسید.
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه خطاب به رانندگان هشدار داد: حوادث واژگونی استان به بیشتر به علت عدم توجه به جلو و عدم رعایت سرعت مطمئنه روی می‌دهند که پیشگیری از وقوع آنها تا 95 درصد در اختیار و کنترل رانندگان است، لذا رانندگان باید در راه‌های پرپیچ و خم و کوهستانی و کمتر شناخته شده نهایت دقت را در توجه به جلو و رعایت سرعت مطمئنه به عمل آورند.


انتهای پیام/پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.