سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تخصیص تنها ۱۰ درصد اعتبارات مدرسه سازی آذربایجان شرقی

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس آذربایجان شرقی گفت : امسال تنها ۱۰ درصد اعتبارات مصوب برای مدرسه سازی در استان تخصیص داده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدرضا عیدی در جلسه شورای آموزش و پرورش بناب افزود : از ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده برای مدرسه‌سازی استان تاکنون فقط  ۳۲ میلیارد ریال تخصیص یافته است.
وی با اشاره به مشکل تامین اعتبارات دولتی تجهیز و نوسازی مدارس استان گفت : این اداره کل در حال حاضر ۱۷۰ میلیارد ریال به پیمانکاران بدهکار است.
 وی از شهرستان بناب به عنوان پیشرو در مدرسه سازی توسط خیرین یاد و خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی ، بازسازی مدارس غیر مستحکم بدون مشارکت خیران نیازمند زمان زیادی است.
مدیر کل تجهیز و نوسازی مدارس استان افزود: از کل مدارس ثبت شده در بناب 17 مدرسه در حال بازسازی، ۳۲ مدرسه مستحکم ،۱۴ مدرسه نیمه مستحکم و ۳۹ مدرسه غیر مستقیم وجود دارد .
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز از وضعیت بودجه آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت: همواره آموزش و پرورش در فصل بودجه ریزی از مظلومیت زیادی برخوردار بوده که این مظلومیت امسال بیشتر از پیش شده است .
ضیاء ا... اعزازی با اشاره به تلاش نمایندگان برای افزایش بودجه آموزش و پرورش گفت: متاسفانه تلاش تعدادی از نمایندگان برای افزایش بودجه آموزش و پرورش به جایی نرسید و دولت نیز در کنار نمایندگان چیزی جز اظهار شرمندگی برای این وزارتخانه عریض و طویل چیزی برای بیان کردن ندارد .
وی از کاهش کیفیت آموزشی در مدارس نیز اظهار ناخرسندی کرد و گفت: متاسفانه مدیران به جای توسعه کیفیت آموزش تمام سعی و تلاش خود را معطوف ساخت و ساز کرده و آموزش را فدای مسایل دیگر کرده اند .
انتهای پیام/خ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.