سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی

پنجمین نشست عمومی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی با حضور روسای دبیران عفاف و حجاب و حقوق شهروندی ادارات خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جانشین بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور در اين نشست با اشاره به اينكه وضعیت حجاب و پوشش در بخش دولتی تا میزان 95 درصد در هر دو طیف مردان و زنان مطلوب است،اظهار كرد: ادارات خراسان رضوی در ارزیابی پارسال در حوزه حقوق شهروندی نیز در بین ادارات استان های سراسر کشور رتبه دهم، در حوزه عفاف و حجاب درون سازمانی رتبه چهارم و در اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی رتبه 19 را کسب کرده اند.

ملازاده افزود: در نهایت ارزیابی ستاد در سال 94 و شش ماه نخست امسال پس از ارزیابی ستاد صیانت همه استان ها، بررسی مستندات و اقدامات انجام شده ارائه می شود.

او همچنین برخی از اقدامات خراسان رضوی را بر اساس بازرسیهای اولیه ستاد صیانت وزارت کشور ارتباط و تعامل خوب دستگاههای فرهنگی استان در پیشبرد اهداف و برنامه های ستاد صیانت، تهیه و تدوین و اجرایی نمودن نقشه راه برنامه های عفاف و حجاب و تهیه آیین نامه های اجرایی و شرح وظایف دستگاهها در این حوزه و نیز ساماندهی و مشارکت دادن سازمانهای مردم نهاد در اجرای برنامه های ستاد صیانت عنوان کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی هم در این نشست گفت: امسال در مجموع 126 نشست در این حوزه در استان برگزار شد که از این تعداد ستاد صیانت پنج نشست با هدف تسهیل گري و اثربخشی اجرای برنامه ها در حوزه های عفاف و حجاب و حقوق شهروندی برگزار شده است.

سید کمال حسینی افزود: 57 نشست هماهنگی و تخصصی صیانت از حقوق شهروندی با حضور کارشناسان 25 کمیته تخصصی چهارگانه عفاف و حجاب نیز برگزار شد.

او گفت: در این راستا تلاش شد بسترهای لازم برای مشارکت سازمان یافته مردمی در عرصه های فرهنگی و اجتماعی فراهم شود و طرح شفاف سازی اقدامات و برنامه های کارگروهها با حضور مخاطبان مختلف و همایشهای علمی و تخصصی منشور حقوق شهروندی بخشی از اقدامات استان طی سال جاری بود.
انتهای پیام// ف ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.