سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

برگزاری همایش نقش شوراها در مبارزه با مواد مخدر

همایش نقش شوراهای اسلامی در مبارزه با مواد مخدر با همت شورای هماهنگی مواد مخدر امروز در کرمان برگزارشد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور هدف از سفر به استان کرمان را حضور در همایش بزرگداشت شهدای مواد مخدر و همچنین شرکت در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و بازدید از توانمندی ها، خدمات و اقداماتی که در استان کرمان در راستای پیشگیری، درمان و حمایت‌های اجتماعی انجام شده ، عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه‌ی این همایش یک نمایشگاه توانمندی‌ها و صنایع دستی بهبود یافتگان اجتماعی برگزارشده است؛ افزود: این نمایشگاه به ما نشان می‌دهد که نباید نگاه بدی به افراد آسیب دیده داشته باشیم.

افشار از لزوم اجتماعی شدن مبارزه با اعتیاد گفت و تصریح کرد: اعتیاد، به عنوان ام الامراضِ آسیب های اجتماعی معرفی شده است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از مردم خواست همه دست به دست هم بدهیم و به قربانی های اعتیاد کمک و از آنها حمایت کنیم و زمینه اشتغال و توانمندسازی این افراد را فراهم سازیم.

وی گفت : کار را باید به مردم سپرد و یکی از مصادیق بارز سپردن کار به خود مردم، همین شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

افشار گفت: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید بتوانند پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ساماندهی افرادِ آسیب دیده و کمک به آنها را در برنامه های خود قرار دهند.

ماشالله کاربخش ، رییس هیئت مدیره بنیاد نیکوکاری فرهنگی سیدالشهداء نیز در حاشیه ی این همایش به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: پدیده شوم اعتیاد و مواد مخدر یکی از بلاهایی است که جامعه را تحت تاثیر قرار داده و یکی از برنامه های دولت یازدهم، اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است که در این راستا باید از تمام فرصت ها و ظرفیت هایی که وجود دارد، استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از این ظرفیت های بسیار با ارزش شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند که در اقصی نقاط استان حضور دارند و برای خدمت به مردم پا به این عرصه گذاشتند و در عرصه پیشگیری و درمان اعتیاد نقش بسیار ارزشمندی را ایفا می کنند.

کاربخش تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه به بحث پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی تاکید زیادی شده است و ما به عنوان یک سازمان مردم نهاد با هماهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان، در تلاشیم که با ایجاد زمینه ی لازم برای آگاه سازی آحاد مردم در این راستا گام برداریم. 

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.