سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف 22 تن مواد مخدر در ننگرهار

سخنگوی معاونت مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که 22 تن مواد مخدر در 2 عملیات نیروهای پلیس در شهرستان «خوگیانی» ننگرهار کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سید مهدی کاظمی سخنگوی معاونت مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور افغانستان گفت: نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر این مواد را هفته گذشته در عملیاتی ویژه کشف کردند.

کاظمی به ایرنا گفت: در این عملیات 10 کارخانه تولید مواد مخدر نیز منهدم شد و یک تن در این ارتباط دستگیر شده است.

گروه طالبان و داعش در استان ننگرهار حضور گسترده دارند و براساس گزارش دولت افغانستان و سازمان ملل متحد تولید و قاچاق مواد مخدر بخش مهمی از فعالیت تروریست ها در افغانستان است.

مقامات افغان بر این باوراند که کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر با تروریسم پیوند مستقیم دارد و اگر مبارزه جدی برای از بین بردن کشت و تولید مواد مخدر در این کشور صورت نگیرد، نابودی تروریست ها، میسر نخواهد بود.

مقام های دولتی گفته اند که درآمد عمده گروه های تروریستی از تولید و قاچاق مواد مخدر تامین می شود و آنان این درآمدها را صرف نبرد با نظامیان افغان می کنند.

وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان در گزارش سال 2016 اعلام کرد که امسال چهار هزار و 800 تن مواد مخدر در این کشور تولید شده که نسبت به سال 2015 میلادی 43 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.