سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی وزارت خارجه:

مسئولیت مستقیم جنایات یمن متوجه امارات است

قاسمی گفت: مسئوليت مستقيم جنايات صورت گرفته در يمن و تقويت تروريسم در آنجا و تمامی منطقه متوجه كشور امارات و ساير اعضای ائتلاف جنگ افروزان است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اتهامات وارده علیه جمهوری اسلامی ایران توسط وزير مشاور در امور خارجی امارات در سی و چهارمین جلسه شورای حقوق بشر مطرح شد را بی اساس خواند.

بهرام قاسمی اظهار داشت: جای تعجب و تاسف دارد كشوری كه قريب به دو سال است در تخريب زير ساخت های يمن و انجام جنايت جنگی و محاصره ظالمانه مردم نقش و مسؤليت مستقيم داشته، ديگران را به دخالت در يمن متهم می سازد.

وی تأکید کرد: ترديدی نيست جنگ افروزان عليه ملت  مظلوم يمن، دست آوردی جز تقويت تروريست ها و زمينه سازی برای حضور آنها در بخش هايی از خاك يمن نداشته اند و قطعا مسئوليت مستقيم جنايات صورت گرفته در يمن و تقويت تروريسم در آنجا و تمامی منطقه  متوجه كشور امارات و ساير اعضای ائتلاف جنگ افروزان است.

گفتنی است:  انور قرقاش وزیر مشاور امارات در امور خارجه در سی و چهارمین اجلاس شورای حقوق بشر در ژنو مدعی شد: دخالت ایران و حمایت از انقلابیون باعث طولانی شدن بحران و درگیری می شود، زیرا ایران به طور مستقیم ازحوثی ها حمایت تسلیحاتی می کند.

او در ادامه مدعی شد: دخالت ایران در یمن و دادن سلاح های پیشرفته به حوثی ها باعث تداوم و شدت گرفتن درگیری می شود.

قرقاش در ادامه گفت: از تمام احزاب موجود در یمن می خواهم که به روند سیاسی پایبند باشند و از تلاش سازمان ملل برای تحقق صلح در کشور حمایت کنند، و همچنین مصوبات شورای امنیت را اجرایی کنند.

وی مدعی شد که یمنی ها باید از مصوبات شورای امنیت که یکی از آنها ممنوع کردن ایران از حمایت از حوثی ها است، حمایت کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.