سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

ساخت و سازهای غیر مجاز از مشکلات حاشیه ای شهرستان اهر

رئیس دادگستری شهرستان اهر گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیر مجاز از مشکلات حاشیه های شهر اهر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام محمدعلی نظری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان اهر گفت: متأسفانه عده ای دانسته و یا ندانسته اقدام به تغییر کاربری اراضی کشاورزی و فروش این اراضی و یا ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه های شهر می نمایند که لازم است در این زمینه ادارات زیربط از جمله جهادکشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و شهرداری به محض مشاهده هرگونه تغییر کاربری و یا ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه های شهر جلوی آن را بگیرند تا بعداً مشکلاتی برای مردم به وجود نیاید.
وی افزود: از شهروندان و همچنین بنگاه های معاملاتی املاک انتظار داریم از خرید و فروش زمین های قولنامه ای خودداری کنند و قبل از هرگونه خرید و فروش و یا ساخت و سازها از ادارات زیربط استعلام نمائند.
حجت الاسلام نظری گفت: در گذشته مهاجرت روستائیان و همچنین درآمدهای کم خانواده ها منجر به تغییر کاربری زمین ها و همچنین ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه های شهر اهر شده است که امروز ساکنان این حاشیه ها با مشکلات قضایی و عدم ارایه خدمات عمومی مواجه هستند که لازم است  ادارات زیربط برای جلوگیری از هرگونه مشکلات در این زمینه به صورت میدانی وارد شوند.
در این جلسه معاون فرماندار شهرستان اهر نیز گفت: هزینه های سنگین نظام مهندسی در کنار هزینه های اخذ پروانه ساختمان باعث شده است بعضی از مردم به جای احداث ساختمان های اصولی اقدام به احداث ساختمان های کم مقاوم کنند که لازم است برای ترغیب شهروندان جهت احداث ساختمان های اصولی در تعرفه های مصوب نظام مهندسی تجدید نظر شود.
مدد سمندی گفت: در جهت تشویق مردم برای مقاوم سازی ساختمان های کم مقاوم در حاشیه های شهر اهر  و همچنین خانواده های کم درآمد چه در مرکز شهر و چه در حاشیه های شهر امتیازهای لازم از سوی ادارات خدمات رسان در نظر گرفته شود.
در این جلسه شهردار اهر نیز گفت: بالای 30 درصد جمعیت شهری اهر حاشیه نشین هستند و همچنین 18 درصد جمعیت شهری اهر در بافت فرسوده زندگی می کنند.
مرتضی اعیانی افزود: ساماندهی و مقاوم سازی ساختمان های واقع در حاشیه های شهر اهر و همچنین بافت فرسوده شهری همراهی تمامی ادارات خدمات رسان و مسئولان قضایی را می طلبد و شهرداری به تنهایی از عهده آن برنخواهد آمد.
 
 
انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.