سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات

حضور گسترده مردم در صحنه ها به ویژه انتخابات به همان اندازه موجب افزایش سرمایه نظام و پشتوانه انقلاب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتخابات همزمان ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی در سال آینده گفت: دشمنان همواره انتخابات در کشور ما را رصد می کنند و حضور مردم در این صحنه ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند.

شبستری  با دعوت از مردم برای حضور پررنگ در انتخابات پیش رو اظهار کرد: ملت شریف ایران همچنان که در راهپیمایی 22 بهمن امسال حضور پررنگی داشتند در انتخابات نیز با حضور پرشور خود نشان خواهند داد که از نظام اسلامی، انقلاب، دولت و مسئولان حمایت می کنند.   

شبستری با بیان اینکه زبان زور، فرهنگ قدرت های استکباری است، ادامه داد: با توجه به تحولات اخیر در قدرت های استکباری، این فرهنگ آن ها سرعت یافته و تحکم آمیزتر شده بنابراین حضور پررنگ مردم در انتخابات سد محکمی در برابر توطئه های آنان است.

وی هم چنین گفت:براساس برآوردهای اولیه، انتخابات شوراهای اسلامی در یک هزار و 973 روستا و 62 شهر استان برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت:  ثبت نام از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 30 اسفند ماه جاری تا شش فروردین ماه سال 1396 انجام می‌شود.

شبستری ادامه داد: تعداد اعضای اصلی شوراهای اسلامی در روستاهایی که کمتر از یک هزار و 500 نفر جمعیت دارند سه نفر و در روستاهای با جمعیت بالای یک هزار و 500 نفر، پنج نفر خواهد بود.

وی اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهرها نیز در شهرهای تا 50 هزار نفر جمعیت، پنج عضو، 50 هزار تا 200 هزار نفر، هفت عضو، 200 هزار تا 500 هزار نفر، 9 عضو و در شهرهای با جمعیت 500 هزار نفر تا یک میلیون نفر 11 نفر عضو اصلی خواهند داشت.

وی اضافه کرد: شهرهایی که جمعیت آنها بین یک میلیون تا دومیلیون نفر است 13 نفر و بیش از دو میلیون نفر، 15 نفر عضو اصلی در شورای شهر خواهند داشت.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه جمعیت تبریز در حدود یک میلیون و 800 هزار نفر است، گفت: اعضای شورای شهر تبریز در انتخابات دور پنجم به 13 نفر کاهش می‌یابد.

انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، میان ‌دوره‌ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با هم در روز 29 اردیبهشت 96 برگزار می‌ شود.
 
 
انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.