سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هانی‌زاده: غرب آسیا به انبار سلاح کشتار جمعی آمریکایی تبدیل شده است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: آمریکایی‌ها در حالی به توان موشکی ایران تشکیک وارد می‌کنند که غرب آسیا را به انبار سلاح کشتار جمعی آمریکایی تبدیل کرده‌اند.

حسن هانی‌زاده کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اینکه دولت جدید آمریکا در حالی دستور افزایش بودجه نظامی، تقویت زرادخانه‌های اتمی و توان موشکی این کشور را صادر می‌کند که دائما در امور موشکی و دفاعی ایران تشکیک وارد می‌کند، اظهارداشت: آمریکا دو هدف را دنبال می‌کند، نخست ایجاد وحشت در میان کشورهای عرب منطقه برای فروش سلاح‌های آمریکایی و سپس منع ایران از تقویت بنیه دفاعی خود است.

وی با اشاره به تبدیل منطقه غرب آسیا به انبار سلاح کشتار جمعی آمریکایی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی نیز هم اکنون بیش از 20 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد و این کلاهک‌ها امنیت منطقه و جهان را مختل می‌کند، اما مجامع بین‌الملل نسبت به خطر هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیکی اینها سکوت اختیار کرده‌اند. در حالی که در برابر آزمایش موشک‌های ایرانی بلافاصله واکنش نشان می‌دهند که بیانگر نگاه دوگانه آنها نسبت به مسائل منطقه و قدرت‌های دفاعی کشورهاست.
 
کارشناس سیاست خارجی با اشاره به تجربه خلع سلاح عراق و لیبی  تصریح کرد: هم اکنون تجربه آمریکا در عراق و لیبی کاملا جواب داده و سعی می‌کند تجربه مشابه را در خصوص ایران نیز پیاده کند و با تضعیف ایران مقدمات حمله را ایجاد کند.
 
هانی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: ‌آمریکا بزرگترین زرادخانه‌های اتمی و موشک‌های قاره‌پیما را در اختیار دارد همچنین طی سه سال گذشته 60 میلیارد دلار فقط به عربستان سعودی سلاح‌های پیشرفته فروخته است، بنابراین ایران در پرتو وجود انبارهای گسترده و زرادخانه‌های وسیع کشتار جمعی باید خود را تقویت کند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.