سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح فاز نخست توسعه بندر شهید بهشتی

فاز نخست توسعه بندر شهید بهشتی تا پایان فروردین سال آینده افتتاح می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، استاندار سیستان و بلوچستان از راه‌اندازی توسعه بندر شهید بهشتی تا پایان فروردین خبر داد و گفت: توسعه بندر شهید بهشتی انجام شده و عملیات آن تا پایان سال به پایان می رسد و ما در انتظار تعیین وقت مقامات برای افتتاح آن در فروردین سال آینده هستیم.

علی اوسط هاشمی افزود: ظرفیت بندر شهید بهشتی و کلانتری در چابهار از 2 میلیون و 500 هزار تن در سال 62 به 8 میلیون و 500 هزار تن تا پایان فروردین 96 از دستاوردهای برجام است.

وی بیان کرد:  9 دستگاه جرثقیل به عنوان بعضی از تجهیزات بندری خریداری شده و تجهیزات در 2 بهمن وارد بندر شهید بهشتی شده است.

استاندار با بیان اینکه  اصلاح فاز توسعه‌ای این بندر می‌تواند زمینه ترانزیت کالا و ارز را از اقیانوس هند تا آسیای میانه و اروپا فراهم میکند  گفت: این بندر می‌تواند نقش مهمی در دستیابی کشورهای آسیای میانه محصور در خشکی به آبهای آزاد داشته باشد.

هاشمی خاطرنشان کرد: معتقدیم شاخص‌ترین ثمره بکارگیری اقتصاد مقاومتی، احیای بندر شهید بهشتی و کلانتری و ایجاد یک فرصت برای ایران در جهت نقش آفرینی در آبهای آزاد و اقیانوس هند است و به نظر ما این مهمترین دستاورد دولت تدبیر و امید است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.