سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

تولید۲۰ هزار اصله نهال ریشه ای تاغ در آران و بیدگل

۲۰ هزار اصله نهال ریشه ای تاغ و یک هزار اصله نهال گلدانی به همت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل تولید شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل با اشاره به اقدامات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان گفت: در سال جاری ۲۰ هزار اصله نهال ریشه ای تاغ و یک هزار اصله نهال گلدانی تولید شده است و برای مقابله با فرسایش، نهال کاری صد هکتار از اراضی بحرانی در منطقه شمال سفید شهر اجرا شده است.

رضا شفیعی افزود: برای اجرای عملیات نهال کاری و تثبیت شن در منطقه سفید شهر بیش از سه میلیارد ریال توسط این اداره هزینه شده است.

وی بیان کرد: با توجه به نامگذاری هفته منابع طبیعی سال جاری« همیار طبیعت باشیم»، در هفته منابع طبیعی سه هزار اصله درخت تاغ و سرو بین همشهریان توزیع می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به همت یگان حفاظت این اداره ۱۳۳ پرونده قضایی تشکیل شده که از این تعداد ۴۵ فقره پرونده مربوط به قاچاق قطع و چوب درختان تاغ بوده است و از این نظر آران و بیدگل توانسته رتبه نخست را در زمینه مقابله با قاچاق چوب در سطح استان اصفهان داشته باشد.

شفیعی افزود: ۵۳ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی و تعدادی از پرونده های چرای غیر مجاز دام از دیگر پرونده های تشکیل شده توسط اداره منابع طبیعی آران و بیدگل طی سال جاری بوده است.



انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.