سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علی‌رغم وجود تنش‌ها در روابط واشنگتن-پکن؛

ترامپ در کاخ سفید میزبان عالی‌ترین مقام دیپلماسی چین بود

مشاور حکومتی چین در سفر خود به واشنگتن، با رئیس جمهور آمریکا و مقامات ارشد این کشور دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، که در ماه‌های اخیر از پکن در مسائلی مانند بازرگانی و دریای چین جنوبی انتقاد کرده است، دوشنبه برای نخستین بار در کاخ سفید میزبان یک عضو بلندپایه دولت چین بود.

 «یانگ جیه‌چی» مشاور حکومتی چین که دست بالا را بر دیپلماسی چین دارد، دوشنبه به گفته یک مسئول بلندپایه آمریکایی به مدت پنج الی هفت دقیقه با رئیس جمهور آمریکا گفتگو کرد.

یانگ جیه‌چی پس از دیدار با رئیس جمهور چین با اچ-آر مک‌مستر، مشاور جدید امنیت ملی آمریکا همچنین جرد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، و استیو بنن، استراتژیست ارشد دولت آمریکا، دیدار کرده بود.

مسئول بلندپایه آمریکایی افزود در دیدار رئیس جمهور آمریکا و مشاور حکومتی چین مسئله همکاری دو جانبه و امکان برگزاری دیدار بین دونالد ترامپ و شی جین‌پینگ، همتای چینی او، مطرح شد؛ اما فعلا هیچ تاریخی برای دیدار سران دو کشور تعیین نشده است.

دیدار یانگ جیه‌چی که رده او از رده وزیر امور خارجه بالاتر است، در پی گفتگویی تلفنی که او هفته گذشته با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا داشت، صورت گرفت.

دو طرف در این گفتگوی تلفنی بر اهمیت رابطه‌ای سازنده بین آمریکا و چین تأکید کرده بودند. 

دونالد ترامپ ماه دسامبر با گفتگوی تلفنی با رئیس تایوان و اعلام اینکه واشنگتن خود را ملزم نمی‌داند به سیاست «چین واحد» پایبند باشد، خشم پکن را برانگیخت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.