سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

تجلیل از کارآفرین برتر استان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اهدای لوح تقدیر یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر به «مهران بالان» از فعالیت اقتصادی این کارآفرین نمونه تجلیل کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ مهران بالان کارآفرین فعال در عرضه صنایع دستی برای 464 نفر شغل ایجاد کرده است. 

مجید محنایی در این مراسم ترویج فرهنگ کارآفرینی را مهمترین راهکار کاهش نرخ بیکاری دانست و افزود: حمایت از کارآفرینان از طریق پرداخت تسهیلات کم بهره مورد توجه دولت تدبیر و امید است. 

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز پرداخت بیمه برای 300 فعال صنایع دستی از سوی مهران بالان کارآفرین برتر این استان را اقدامی تحسین برانگیز دانست و گفت: خانواده‌های زیادی با تلاش و برنامه ریزی این کارآفرین به اشتغال پایدار و موقت رسیده‌اند. 

صابر مظاهری با بیان اینکه لهراسب باقری مدیر واحد تولیدی دنا صنعت با بیش از 300 نفر اشتغال صنعتی و مهران بالان امسال به عنوان 2 کارآفرین برتر این استان انتخاب شدند، اظهار داشت که تجلیل از کارآفرینان برتر گامی در جهت ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه است. 

مهران بالان کارآفرین برتر کهگیلویه و بویراحمد دارای ۳۲ کارگاه آموزش صنایع دستی قالی باقی، گلیم بافی، پولک دوزی، خیاطی، جاجیم، تابلو فرش، معرق، سفال، کیف دوزی، کفش دوزی، گل کریستال و خیاطی است. 

تاکنون ۱۰ هزار و ۸۶۰ نفر در کارگاه‌های آموزشی مهران بالان آموزش دیده‌اند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ نفر موفق به راه اندازی کارگاه‌های تولیدی شده‌اند. 

۴۰ هزار و ۶۹۰ نفر از گروه‌های کهگیلویه و بویراحمد بیکارند که ۱۵ هزار و ۶۵۴ نفر از این تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند. 

جوانان بیکار ۱۵ تا ۲۴ سال کهگیلویه و بویراحمد ۶ هزار و ۳۰۶ نفر است. 

درخشش مهران بالان کارآفرین برتر با مدرک دیپلم می‌تواند الگویی برای جوانانی باشد که تنها به دنبال شغل اداری هستند و از بیکاری رنج می‌برند. 

بر اساس آمار، تعداد جویندگان کار نام نویسی شده در سامانه اداره کل تعاون، کار و رفاه کهگیلویه و بویراحمد از سال ۸۶ تاکنون ۱۹ هزار و ۹۱۳ نفر است. 

نرخ بیکاری در استان 700 هزارنفری کهگیلویه و بویراحمد بالای 13 درصد است. 


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.