سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

ظرفیت های استان مرکزی زمینه ساز اشتغال پایدار

استاندار مرکزی گفت: ظرفیت های گردشگری استان مرکزی فرصت مناسبی به منظور جذب سرمایه گذار در راستای رونق صنعت گردشگری، اشتغال پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛محمود زمانی قمی استاندار مرکزی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان مرکزی در زرندیه ، با اشاره به سوابق تاریخی و فرهنگی و وجود ابنیه تاریخی و مذهبی در استان، اظهار داشت: استان مرکزی علاوه بر ظرفیت های تاریخی و فرهنگی، از موقعیت جغرافیایی خاص برخوردار است که این امتیاز بزرگی برای شهرستان های استان محسوب می شود .

وی افزود: استان مرکزی در مسیر شاهرگ های مواصلاتی شمال- جنوب و شرق به غرب کشور قرار دارد و همین ظرفیت، سبب حضور تعداد زیادی از مسافران در این استان است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: این امتیاز موجب شده سالانه مسافران زیادی در شهرستان های استان از جمله اراک تردد کنند و همین امر وظایف دستگاه های خدمات رسان را به خصوص در ایام نوروز و فصل تابستان سنگین می کند.

زمانی قمی بیان کرد: با توجه به چنین شرایط و موقعیت جغرافیایی در کنار وجود جاذبه های تاریخی و گردشگری و ابنیه مذهبی در بسیاری از شهرستان های استان به خصوص ساوه، زرندیه و محلات، می توان این استان را در کنار صنعت و کشاورزی به قطب صنعت گردشگری هم تبدیل کرد که لازم است توجه خاص به منطقه صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در نوروز سال ۹۶، حدود یازده میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان مرکزی به ثبت رسیده و پیش بینی می شود در نوروز سال ۹۶، این میزان به رقم ۱۳میلیون افزایش پیدا کند.

استاندار مرکزی اظهار داشت: ۱۸ دستگاه متولی در تلاش هستند تا با مشارکت مردم و سمن ها، شرایط مطلوبی برای میهمانان و گردشگران نوروزی۹۶ در استان مرکزی فراهم شود
 انتهای پیام/ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.