سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

نوجوان ۱۷ ساله عامل انتشار تصاویر خصوصی خانم جوان

عامل هتک حیثیت دختر جوان در شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط پلیس فتا شهرستان نیشابور شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ "حسین بیات مختاری" فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت:: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی و درج مطالب توهین آمیز علیه وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام موضوع در دستور کار تیمی از پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی دقیق اظهارات شاکی پرونده با یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبر متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی احضار کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت:متهم که نوجوانی ۱۷ ساله به نام کاظم است در مواجهه با ادله و مستندات پلیس ضمن قبول بزه انتسابی اظهار داشت پس از ایجاد یک صفحه جعلی با نام یک خانم اعتماد شاکی را جلب و پس از follow شدن توسط شاکی به عکس‌های خصوصی اش دست یافته و با انتشار تعدادی از تصاویر و مطالب توهین آمیز از وی قصد برقراری رابطه نامشروع داشته که شناسایی و دستگیر می‌شود.

سرهنگ "حسین بیات مختاری" با اشاره به معرفی متهم به مقام قضائی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به راه‌های بسیار برای دسترسی به صفحه شخصی شبکه‌های اجتماعی و امکان سوء استفاده از اطلاعات شخصی از قرار دادن هرگونه اطلاعات و تصاویر خصوصی در کلیه شبکه‌های اجتماعی اکیداً خودداری چرا که اعتماد بی جا و ضعف آگاهی قربانیان عامل اصلی ایجاد فرصت ارتکاب جرم برای مجرمان می‌باشد.

انتهای پیام//ف. ج.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.