سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توضیحات رئیس دانشگاههای غیرانتفاعی در خصوص لغو مجوز «پژوهشگاه شاخص پژوه»

رئیس دانشگاه غیر انتفاعی و موسسات غیردولتی گفت: نامه منتشر شده در خبرگزاری ها مبنی بر لغو مجوز این موسسه پژوهشی صحت دارد.

علی آهون منش رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاههای غیر انتفاعی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به لغو «مجوز پژوهشگاه شاخص پژوه» اظهار داشت: این موسسه آموزشی از مجوز اخذ شده وزارت علوم تخطی کرده و تعداد زیادی دانشجو در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد پذیرش کرده است.

وی بیان کرد: پژوهشگاه شاخص پژوه از مجوزش سوء استفاده کرده و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تعداد زیادی دانشجو به نام دانشگاه اصفهان جذب کرده است و به همین دلیل نه تنها وزارت علوم بلکه دانشگاه اصفهان نیز به مدت 2 سال متوالی است که از این موسسه شکایت کرده‌اند تا از طریق قانون به حقوقشان رسیدگی شود.

رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاههای غیر انتفاعی ادامه داد: مجوز وزارت علوم به این پژوهشگاه تنها برای جذب 35 دانشجو در مقطع دکترا بوده در حالی که این موسسه در حدود 500 نفر را در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد پذیرش کرده است.

وی در خصوص تعیین تکلیف وضعیت دانشجویانی که از مجاری قانونی در این موسسه پذیرش شده اند، گفت: با لغو مجوز فعالیت این موسسه ، آن دسته از دانشجویانی که به صورت قانونی از طریق سازمان سنجش آموزش کشور پذیرش شده اند به دانشگاهها و موسساتی دیگر که آن رشته‌های تحصیلی را دارند منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.