سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترزا می به حقوق شهروندان اتحادیه اروپا در انگلیس پایان می‌دهد

نخست‌وزیر انگلیس قصد دارد پس از اجرا کردن بند 50 معاهده لیسبون، به حقوق شهروندان تازه وارد اتحادیه اروپا در این کشور پایان دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، "ترزا می"، نخست وزیر انگلیس قصد دارد هنگام اجرایی کردن بند 50 معاهده لیسبون در ماه آینده میلادی طبق قوانین آزادی جابجایی به حقوق شهروندان تازه وارد اتحادیه اروپا در انگلیس پایان دهد.

یک منبع آگاه در دولت انگلیس در این خصوص گفت: اگر ترزا می چنین کاری کند نیمی از مردم رومانی و بلغارستان ممکن است پیش از برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) به انگلیس بیایند.

بنابر گزارش دیلی تلگراف، انتظار می رود نخست وزیر انگلیس اعلام کند که اگر شهروندان اتحادیه اروپا پس از تاریخ 15 مارس سال جاری میلادی وارد انگلیس شوند دیگر حق اقامت دائمی در این کشور را نخواهند داشت. 

بر اساس این طرح، 3.6 میلیون نفر از شهروندان اتحادیه اروپا که پیشتر در انگلیس به سر می برند و افرادی که پیش از این تاریخ وارد کشور شوند حقشان محفوظ خواهد بود. همین حق برای شهروندان انگلیس که در دیگر نقاط اروپا زندگی می کنند هم حفظ خواهد شد.

اتحادیه اروپا پیشتر اعلام کرده است که این تاریخ باید همان روزی تعیین شود که انگلیس به طور حتم از اتحادیه اروپا خارج می شود. 

در حال حاضر حدود 1.2 میلیون شهروند انگلیسی در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا زندگی می کنند.  ماده 50 معاهده لیسبون شرایط و ضوابط خاصی را برای خروج یک عضو از اتحادیه اروپا در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.