سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

خرده مالکی اقتصادکشاورزی را ضعیف می کند

استاندار کرمان گفت:خرده مالکی موجب عدم دسترسی به بازار، عدم تناسب هزینه و فایده و ضعیف شدن اقتصاد کشاورزی استان می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علیرضا رزم حسینی در همایش تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی و مراسم رونمایی از طرح تجمیع مدیریت فنی در واحدهای تولیدی کشاورزی استان کرمان گفت: وضعیت موجود بخش کشاورزی با توجه به کم آبی و خشکسالی های اخیر و تغییر اقلیم نگران کننده است.

وی افزود: خدا را شاکر هستیم که ایده یکپارچه سازی مدیریت فنی واحدهای تولیدی کشاورزی که قبلا هم در قانون تصویب شده اما مغفول مانده بود به همت کشاورزان استان امروز عملیاتی می شود و به دلیل بهره برداری از این طرح در ایام فاطمیه نام آن را "کوثر" می گذاریم.

وی با اشاره به اینکه امروز یک روز مهم برای استان کرمان است افزود: حدود چهار ماه پیش بازدیدی از باغات کشاورزی زرند تا انار انجام شد و تصمیم گرفتیم در حوزه های تخصصی کشاورزی از افراد معتمد، متخصص و باتجربه بخش خصوصی استفاده کنیم و شورای تخصصی برای هر محصول در استان ایجاد کنیم.

رزم حسینی بیان کرد: هم اکنون شوراهای تخصصی پسته، خرما و... در استان ایجاد شده است و امروز می خواهیم در استان کرمان کار جدیدی انجام شود،ان شاا...5000 هکتار یکپارچه سازی اراضی و باغات با توافق خود مردم انجام شود.

استاندار کرمان در پایان گفت: مردم توسط روحانیون، مسوولین و نخبگان باید راهنمایی شوند و اطلاعت دقیق دریافت کنند، حرکت امروز نتایج بسیار خوبی خواهد داشت و اهداف آن استفاده از فناوری های جدید است، بنابراین از 400 هزار هکتار اگر بتوانیم حتی 50 هزار هکتار یکپارچه سازی اراضی را اجرایی کنیم یک تحول اساسی در حوزه اقتصاد کشاورزی ایجاد خواهد شد.
انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.