سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

بازرسي هاي ويژه در آستانه سال نو

در آستانه سال نو بازرسی های ویژه در راستاي حمايت از مصرف كنندگان توسط اداره كل استاندارد استان در حال انجام است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز  بجنورد؛ فهيمه مهمان نواز مدير كل استاندارد استان در راستاي اجراي طرح هماهنگ استاندارد(طاها)، نظارت و بازرسي از مراكز عرضه و فروش را به صورت ويژه آغاز کرده است ، گفت : با فرا رسيدن ايام نوروز و سال جديد ميزان عرضه و خريد و فروش افزايش يافته است، كه با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته در اين ايام نظارت بر بازار بويژه نمايشگاههاي عرضه و فروش بهاره در شهرستان هاي استان بيشتر شده و با جديت بيشتري دنبال مي شود.

وی افزود : چنانچه كالاهاي موجود در واحدهاي عرضه استان مغاير باشاخص‌هاي استاندارد باشد، اقدامات حقوقي لازم با توليد كنندگان و عرضه كنندگان اين نوع كالا ها بعمل خواهد آمد.

مهمان نواز تصریح کرد : در راستاي استمرار كيفيت، كالاهايي بصورت تصادفي خريداري و پس از ان به منظور انجام آزمون و مطابقت كالا با استاندارد هاي ملي مربوطه به آزمايشگاه هاي همكار ارسال مي شود.

وی با بيان اينكه عرضه كالاي غير استاندارد تضييع حقوق مصرف كننده است ،اظهار كرد: تا كنون تعداد 5700 بازرسي از مراكز عرضه و فروش استان توسط كارشناسان اداره كل صورت گرفته است .

مهمان نواز گفت : در مراكز توزيع و عرضه استان، تعداد 11 هزار و 826 قلم كالاي فاقد نشان استاندارد، شناسايي شده و مطابق قوانين و دستورالعمل هاي جاري سازمان ملي استاندارد نسبت به توقيف موقت يا عودت كالا اقدام شده است.

انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.