سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

انتشار اولین نشریه تخصصی تجسمی حوزه هنری اصفهان

مدیر خانه تجسمی حوزه هنری استان اصفهان از انتشار اولین نشریه تخصصی بررسی نقاشی اصفهان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، آزاده کوفگر در این خصوص گفت: پروژه بررسی نقاشی اصفهان با هدف تدوین مباحث و شناسایی رویکردها و تکنیک‌های نقاشی اصفهان شکل گرفت و در گام اول به بررسی روند تکوینی نقاشی تعدادی از نقاشان فعال در محدوده‌ مکانی اصفهان پرداخت تا بتواند درون‌مایه‌ نقاشی اصفهان را دریافت نماید.

وی ادامه داد: در پایان گام اول میزگردی با حضور آقایان نعمت‌اللهی، بهادرانی، احسان روح‌الامین، مرتضی بصراوی و علیرضا ارواحی برگزار شد که واژه‌ بررسی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و مسائل پشت سر در طول مدت دو سال برگزاری برنامه و رویکردهای آتی نیز مورد بحث میزگرد بود، ویژه‌نامه‌ مربوط علاوه بر گزارشی که نسبت به روند این پژوهش در دو سال گذشته می‌پردازد در بخش دیگر به واژه بررسی و تفاوت آن با تحلیل، نقد، تفسیر و... می‌پردازد.

مدیر خانه تجسمی حوزه هنری استان اصفهان تصریح کرد: از اهداف این نشست در مرحله  نخست، شناخت مفهوم "بررسی" و تبارشناسی آن می‌باشد و همچنین شناسایی اشتراکات و اختراعات آن با دیگر مفاهیم مربوطه را شامل می‌شود. در قدم دوم نیز به تأثیر و نقش این گونه مفاهیم در هنر و به طور خاص نقاشی می‌پردازد و در قدم سوم شناخت دستاوردهای این مفهوم در فضای اجتماعی و چالش‌های پیش روی آن را مورد بررسی قرار می دهد. در انتها هم شاهد گزارش مربوط به جلسات و افراد شرکت کننده در این پروژه خواهیم بود.





انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.