سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر تورگردانان و خبرنگاران فدراسیون روسیه به ایران

هياتی از مديران شرکت‌های برتر گردشگری روسيه و خبرنگارانی از شبکه تلويزيونی «رن‌تی‌وی» هفته جاری به ايران سفر می‌كنند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، هياتی متشکل از مديران شرکت‌های برتر گردشگری روسيه به همراه خبرنگارانی از شبکه تلويزيوني «رن‌تی‌وی» در قالب تور آشناسازی در هفته جاری به ايران سفر می‌كنند.

این سفر به همت سفارت کشورمان در روسيه و با میزبانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی  وگردشگری صورت گرفته است.

اعضای اين هيات در طول يک هفته حضور در ايران ضمن آشنایی با توان جذب گردشگر خارجی، از جاذبه‌های تهران، دیزین، اصفهان، قشم و کيش بازدید می‌کنند. آنها در این سفر با شرکتهای گردشگری ايرانی که در زمينه جذب گردشگران خارجی فعال می‌باشند، ملاقات و گفتگو خواهند داشت.

یکی از مهمترين اهداف دولت دکتر روحانی جذب گردشگران خارجی به دور از هياهوی رسانه‌ای بوده است. سفارت جمهوری اسلامی ايران در فدراسيون روسيه نيز در سال‌های اخير تلاش‌های فراوانی را در جهت جذب گردشگران روس به ايران داشته است.

امضای سند تسهيل دريافت ويزا برای شهروندان دو کشور حضور در نمايشگاههای گردشگری و برگزاری تورهای آشناسازی از جمله اين اقدامات است.

همچنین دو كشور به زودی موافقت نامه لغو روادید در سفرهای گروهی گردشگری را امضا می‌کنند.

آمار جهانی گردشگری و همچنین آمار ملی گردشگری دو کشور ایران و روسیه از رشد سفر متقابل اتباع دو کشور طی سه سال اخیر حکایت دارد.

کشور روسيه با ميزان بيش از 34 ميليون گردشگر در سال (طبق آمار سال 2015) يکي از کشورهاي داراي بيشترين گردشگر در جهان مي‌باشد. بر اساس داده های دولتی روسیه ده درصد از این میزان را گردشگران فرهنگی تاریخی تشكيل می‌دهند.

کانال تلگرامی مهدی سنایی نوشت: اميد است که با تلاش همه دست اندرکاران و با معرفی ظرفيت‌ها و جذابيت‌هاي گردشگري کشورمان، شاهد حضور هر چه بيشتر اين گردشگران در کشور و تحقق سهم خود از اين ميزان گردشگر باشيم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.