سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توضیحات روابط عمومی سازمان سینمایی درباره بودجه جشنواره فیلم فجر

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در برنامه «سینما دو» مطالبی را درباره بودجه پیشنهادی سازمان سینمایی در سال 1396 عنوان کرد که با برنامه بودجه این سازمان مغایرت دارد.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  احسان قاضی زاده عضو محترم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در برنامه «سینما دو» مورخ ۱۳۹۵/۱۲/۴  مطالبی را درباره بودجه پیشنهادی سازمان سینمایی در سال 1396 عنوان کرد که با برنامه بودجه این سازمان مغایرت دارد.

وی به  برآورد هزینه برگزاری جشنواره فیلم فجر اشاره و بیان کرد؛ که این جشنواره بالغ‌بر ۵۸ میلیارد تومان بودجه پیشنهادی دارد، که این مبلغ یک‌چهارم بودجه کل سازمان سینمایی است. 

ازآنجاکه وی در ارائه اطلاعات بودجه سال ۱۳۹۶  دچار اشتباه فاحشی شده و این اشتباه ممکن است برای اهالی سینما و افکار عمومی، شائبه‌هایی ایجاد کند، جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رساند:  

۱-کل بودجه پیشنهادی سازمان سینمایی در لایحه بودجه،۱۳۹۶ مبلغ ۲۰۱۳،۹۰۹  میلیون ریال (حدود ۲۰۱ میلیارد تومان) است که از این رقم ۱۹۳ میلیارد تومان بودجه هزینه‌ای و ۸۳،۹۰۹  میلیون ریال (حدود هشت میلیارد تومان) بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.(صفحات ۲۰۷ الی ۲۰۹ پیوست شماره ۴ لایحه بودجه ۱۳۹۶)

۲-با توجه به صفحه ۲۰۸ پیوست ۴ لایحه  بودجه۱۳۹۶ در ستون اعتبارات سال، مشخص است که کل بودجه حمایت از برگزاری جشنواره‌های فیلم فجر (فجر داخلی، فجر جهانی) ،... ,۱۱۷میلیون ریال (یازده میلیارد و هفت‌صد میلیون تومان) است که با توجه به هدف کمی آن، یعنی 2 جشنواره هزینه واحد آن، در ستون هدف کمی مبلغ ۵۸،۵۰۰ میلیون ریال (یعنی ۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان برای هر جشنواره) آورده شده است که نماینده محترم عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، جناب آقای قاضی‌زاده رقم آن را با تأکید و البته به‌اشتباه ۵۸ میلیارد تومان اعلام کرد. رقم اعلامی توسط نماینده محترم حدود ۱۰ برابر بودجه پیشنهادی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ است.

از نمایندگان محترم انتظار می‌رود با توجه به حساسیت ذاتی امر نظارت و آگاهی آنان از نحوه تفریق بودجه، به نحوی با رسانه‌ها - مخصوصاً- صداوسیما که مخاطبان فراگیر دارد، سخن بگویند که نه‌تنها واقعیات وارونه جلوه داده نشود، بلکه به امر مقدس شفاف‌سازی و ارائه اطلاعات درست کمک شایانی شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.