سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود پساب های سرطانزا به رودخانه ها

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان نسبت به ورود پساب های سمی به رودخانه ها هشدار داد و گفت: این ترکیبات زمینه ساز ابتلا به انواع سرطان هاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس پاپی زاده با هشدار نسبت به ورود ترکیبات و پساب های سمی حاصل از فعالیت صنایع پتروشیمی ماهشهر به سواحل و رودخانه، گفت: این ترکیبات خطرناک و سمی در بافت های آبزیان رسوخ کرده و دفع نمی شود از این رو  فلزات سنگین با مصرف ماهی در بدن افراد تجمع کرده و به تدریج زمینه ابتلا به انواع سرطان ها را فراهم می کند.

 وی افزود: ضروری است سازمان محیط زیست با ورود به این موضوع از ورود پساب های صنایع شیمیایی به رودخانه ها جلوگیری و همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو سلامت آبزیان را مورد ارزیابی قرار دهند.

نماینده مردم دزفول در مجلس با بیان اینکه ورود پساب و مواد سمی حاصل از فعالیت صنایع پتروشیمی ماهشهر  به رودخانه ها و دریا باید جدی گرفته شود، ادامه داد: این موضوع را از طریق دولت به دفعات پیگیری و به سازمان محیط زیست و غذا و دارو هم تذکر داده ایم اما متاسفانه مورد بی توجهی واقع شد و شاهد هیچ گونه اقدام عملی مناسب از سوی دولت نبوده ایم.

انتهای پیام/س
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.