رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش بازرگانی اظهار داشت: صحبت از مجموعه تحولات فناوری در حوزه های مانند هوش مصنوعی، رباتیک در شبکه است و ماشین آلات می توانند در قالب دستوراتی که انسان ها به آنها می دهند به انجام وظایف خود بپردازند.
وی در ادامه افزود: صنعت کشور ما در بخش تولید خودرو، لوازم خانگی و یا نساجی توان رقابتی بسیار محدودی با رقبای جهانی دارد و به سبب برخی بازارهایی که در همسایگی ما شکل گرفته مانند عراق و افغانستان توانسته ایم محصولات لبنی را به این کشورها صادر کنیم.
رضوی ابراز داشت: آمارها نشان می دهد ازسال 87 سقوط آزاد در سرمایه گذاری تولیدی داشته ایم و بخش تولید دیگر جاذبه گذشته را برای سرمایه گذاران ندارد . بنابراین به الگوی جدیدی نیاز داریم که هم بتواند افق خارجی از بازارهای داخلی را به ما نشان دهد و هم از فناوری های جدید کمال استفاده را کرده و همچنین فضا را برای تولید محصولات قابل رقابت با دنیا ایجاد کند.
رئیس موسسه مطالعات و پژوهش بازرگانی عنوان کرد: بنابراین بر این اعتقادیم که الگوی انقلاب
چهارم صنعتی می تواند الگوی مناسبی برای جذب سرمایه های جدید به سمت کشور باشد تا
در تولید وارد رقابت با دنیا شویم و همچنین سرمایه گذاری هایمان را به سمت فناوری
و صنایع خوش آتیه سوق دهیم.
وی در پایان تصریح کرد: ما در این فکر هستیم که از انقلاب چهارم صنعتی به عنوان یک چراغ راهنما بهره ببریم و مجموعه فعالیت هایمان را به نحوی روی آن متمرکز کنیم که در فاصله 4 تا 5 سال نتایج ملموسی به بار آورده و از این پس به عنوان صادرکننده صرف مواد خام در دنیا مطرح نباشیم.