سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

بازداشت متخلفان چهارشنبه‌ سوری تا پایان تعطیلات

متخلفان چهارشنبه‌ آخر سال تا پایان تعطیلات بازداشت می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی طالبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل گفت: در آستانه سال جدید و چهارشنبه پایان سال عده ای افراد سودجو با سوء استفاده از فضای فراهم شده و آداب و سنن گذشته مبادرت به تهیه، توزیع و استفاده از مواد محترقه و منفجره و اخلال در نظم، امنیت و آسایش عمومی می کنند.

وی با بیان اینکه مغازه هایی در زمینه توزیع مواد محترقه و آتش زا فعالیت دارند، تعطیل می شود، افزود: وسایل نقلیه ای که مبادرت به پرتاب مواد محترقه و آتش زا می کنند یا مواد محترقه را حمل می کنند اقدام خواهد شد و مرتکبین جرایم تا پایان تعطیلات بازداشت خواهند شد.

طالبی گفت: جهت پیشگیری از وقوع جرایم فوق به خانواده ها هشدار می دهیم از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی دستی و پرتاب مواد محترقه توسط فرزندان جلوگیری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل با اشاره به مواد قانونی مبارزه با اسلحه و مهمات افزود: نگهداری، فروش و یا استفاده از مواد محترقه دارای مجازات حبس، جزای نقدی و شلاق است.

وی گفت: نگهداری مواد محترقه سه ماه تا شش ماه حبس دارد و اگر استفاده از مواد محترقه به ایراد جرح منجر شود فرد متخلف علاوه بر مجازات نگهداری به دو تا پنج سال حبس محکوم می‌ شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل افزود: اگر استفاده از مواد محترقه منجر به جرح نشود اما سبب اخلال در نظم و امنیت شود، سه ماه تا یک سال حبس از سوی قانون گذار و بر اساس قانون مجازات اسلامی 74 ضربه شلاق پیش‌ بینی شده است و ایجاد مزاحمت برای افراد با استفاده از مواد محترقه نیز حبس از دو تا شش ماه و 74 ضربه شلاق دارد.

انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.