سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ژنرال دوستم:

مخالفان مسلح از طریق خونریزی در افغانستان به اهدافشان نمی‌رسند

معاون اول ریاست جمهورى گفت: مخالفان مسلح باید درک کرده باشند که از راه جنگ و خونریزی در افغانستان به اهدافشان نمی‌رسند.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهورى با انتشار پیامی بر به مناسبت بیست و دومین سالروز شهادت عبدالعلی مزاری رهبر سابق حزب وحدت اسلامی افغانستان با تاکید بر گفتگوهای صلح اعلام کرد: مخالفان مسلح باید درک کرده باشند که از راه جنگ و خونریزی به اهداف شان نخواهند رسید.

در این پیام که توسط عنایت الله بابر فرهمند رییس دفتر معاون اول ریاست جمهورى خوانده شد، ضمن یاد آورى از کارنامه‌ عبدالعلى مزارى گفته است که اکنون فرصت آن رسیده است که با بهره گیری از موازین پذیرفته شده اسلامی و مفاد قانون اساسی مراحل تکامل و پیشرفت دیموکراسی در کشور سامان داده شود.

وى مى گوید: ما اکنون در شرایط حساس و دشوار قرار داریم و باید همه ما تلاش خود را بکنیم تا در سایه نظام کنونی و در رعایت با قانون اساسی کشور با شکیبایی و متانت تمام، در کنار هم بمانیم و باور داشته باشیم، تا که این اتحاد ما باشد هیچ نیروی بر ما پیروز نخواهد شد.

معاون اول ریاست جمهورى مى گوید که صلح و امنیت از بستر همدیگر پذیری و قبول حقوق و واجب همه اقوام با هم برادر کشور تامین مى گردد و آرزوی همه مردم صلح است و در این راستا همه روزه فرزندان این کشور در صفوف نیروهاى امنیتى و دفاعى قربانى میدهند.

موصوف گفت: من امیدوارم که سر انجام مخالفان مسلح که بر علیه نظام منتخب و قانونی کشور می جنگند، به این درک سالم برسند که راه برای رسیدن به حق، گفتگو و مذاکره است و باید این را بداند که جهان امروز نمی تواند از راه جنگ و خونریزی، ترور و دهشت افگنی و حمایت از تروریزم به سر منزل مقصود برسد.

ژنرال دوستم خاطر نشان کرد که مردم افغانستان از دموکراسى حمایت مى کنند و امید دارند که دیگران نیز با درک این مسئله به روند گفتگوهاى صلح بدون گذاشتن شرایط بپیوندند و بدانند که جنگ تمامى هستى را از افغان میگیرد و جایگاه و منزلت افغانستان را در میان جامعه جهانى خدشه دار مى سازد.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.