سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زابل،

سیلاب ورودی به منطقه سیستان رو به افزایش است

سیلاب حاصل از بارندگی ها در کشور افغانستان که از روز گذشته وارد منطقه سیستان شده رو به افزایش است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، جمشید رخشانی نسب فرماندار شهرستان زهک  گفت : بارندگی های اخیر در کشور افغانستان سبب ایجاد سیلاب شده که هم اینک این آب بصورت دشتمال وارد منطقه سیستان شده است.

رخشانی نسب ادامه داد: برنامه ریزی شده تا این آب به سمت تالاب بین المللی هامون هدایت شود.

وی افزود: پیش بینی ورود سیل از مدت ها قبل انجام شده است.

فرماندار شهرستان زهک گفت: ستاد بحران سیستان و بلوچستان به منظور کاهش و جلوگیری از تخریب های احتمالی آمادگی کامل داشته و تمهیدات لازم را اندیشیده است.

رخشانی نسب بیان کرد: مدیریت صحیح این آب در سیستان سبب توسعه کشاورزی و آبگیری دریاچه هامون می شود.

محمدعلی پیری فرماندار شهرستان هیرمند نیز گفت: هم اینک سیلاب به خاک ایران اسلامی در منطقه سیستان رسیده و سبب خوشحالی مردم شده است.

پیری ادامه داد: مسیرهای عبور آب در این منطقه بازگشایی شده است.

وی بیان کرد: با وجود تمام فعالیت ها و اقدامات انجام شده تخصیص اعتبارات ویژه برای لایروبی انهار و رودخانه ها و کانالها مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان نیز گفت: سیلاب ورودی به سیستان از طریق پریان مشترک و رودخانه سیستان به طرف تالاب بین المللی هامون در جریان است.

اتابک جعفری اضافه کرد: لایروبی انهار و کانالها در مناطق حساس که در مسیر سیلاب وجود داشته انجام شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای این سازمان در حالت آماده باش کامل قرار دارند و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده و با ولایت نیمروز افغانستان هم مرز است.

آب رودخانه هیرمند از 18 سال پیش تاکنون به سبب قهر طبیعت و برخی عوامل دیگر قطع شده بود و تنها در زمستان برخی سالها سیلاب های جزئی ناشی از بارندگی ها به صورت دشتمال از داخل افغانستان وارد سیستان می شد که مدت زمان جریان آب بسیار کوتاه بود و به تالاب بین المللی هامون نمی رسید.


انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.