سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

همکاری ۹۱ وکیل نیکوکار با کمیته امدادکرمان

۹۱ وکیل طی ۱۱ ماهه امسال با کمیته امداد همکاری داشته و طی این مدت نیز ۲۰۰ خدمت حقوقی به مددجویان ارائه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ غلامحسین کریم زاده، رییس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه ۹۱ وکیل نیکوکار متناسب با نیاز مددجویان با کمیته امداد استان همکاری می کنند، گفت: این وکلا در مقاطع مختلف زمانی در طی سال و با توجه به نیاز مددجو به صورت رایگان خدمات ارایه و نسبت به پیگیری امور حقوقی آنان اقدام می کنند.

وی افزود : خدمات حقوقی ارائه شده در زمینه تنظیم اظهار نامه، دادخواست، شکوائیه، لایحه دفاعیه، شرکت در جلسات، صدور رای و اجرای حکم بوده که در این زمینه مددجویان از حمایت های کارشناسان حقوقی و ۹۱ وکیل بهره مند شدند.

کریم زاده خاطر نشان کرد: ۴۳۰ نفر از دختران در شرف ازدواج و مددجویان دارای مشکل حقوقی در ۱۱ ماهه امسال از خدمات مشاوره ای حقوقی و آموزش های لازم بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه ۳۳۰ مورد کلاس آموزشی در زمینه مسائل حقوقی و قضایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان برگزار شده است، تصریح کرد: برای ۲۸۲مورد از پرونده های مددجویان طی این مدت صدور رای انجام شده است.

کریم زاده یادآورشد: در دوره های آموزشی، مددجویان با مسائل حقوقی از قبیل حقوق خانواده ازدواج و طلاق، تکالیف و وظایف همسر، قوانین ارث، تشریح و بیان قانون معافیت از پرداخت هزینه های دادرسی و فرآیند استفاده از آن، آموزش مسائل حقوق خانواده در بخش های مهریه، نفقه، حضانت، قیومیت، پرسش، پاسخ به مسائل حقوقی، راهنمایی و مشاوره به صورت انفرادی آشنا می شوند.

وی به راه‌اندازی میز خدمت حقوقی برای ارائه خدمات حقوقی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اشاره کرد و گفت: میز خدمت حقوقی ویژه مددجویان با بهره‌گیری از ظرفیت وکلا برای کمک به توانمندسازی مددجویان در امور حقوقی، ارتقاء سطح آگاهی و تسهیل در ارائه خدمات حقوقی مددجویان راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.