سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

اعزام دانشجویان ایرانی به مجارستان

100 دانشجوی ایرانی با بورسیه تحصیلی به مجارستان اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ایران در حاشیه سیزدهمین همایش بین المللی مهندسی صنایع در بابلسر گفت: مقامات مجارستان اعلام آمادگی کردند در مرحله نخست 100 دانشجو بورسیه در حوزه‌های آموزش عالی رشته پزشکی و غیرپزشکی به ایران بدهند.

وی افزود: با توجه به سند چشم‌انداز 1404 و منویات مقام رهبری در باره سیاست‌گذاری و اجرای طرح‌های هم راستا با اقتصاد مقاومتی، طرح آموزش ایران با محوریت وزارت خارجه با هدف بین‌المللی‌سازی نظام آموزش عالی کشور در جذب دانشجو خارجی و معرفی جاذبه‌های تحصیلی کشور در سطح جهانی ارائه شد.

معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه با بیان اینکه ارزش صادراتی کالاهای دانش بنیان در سال های اخیر رشد چشمگیری یافته است، گفت: جذب ۲۵ هزار دانشجوی خارجی در برنامه پنجم پیش بینی شده بود که این میزان در برنامه ششم توسعه به ۸۰ هزار دانشجو خواهد رسید.

قشقاوی افزود: با توجه به آمار بین‌المللی دانشجویان در سطح جهان، سهم کشور ما در حال حاضر 30 هزار دانشجو خارجی است که بسیار پایین است لذا اقدامات و همکاری بیشتر دانشگاه‌های کشور را می‌طلبد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.