سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی:

11 مورد موافقت نامه با همکاری سانا و سابا در حوزه انرژی به امضا رسید/ هر 10 سال نیاز انرژی ما دو برابر می شود

سجادی گفت:بعد از ابلاغ وزارت نیرو مبنی بر خرید برق تضمینی از محل انرژی های تجدیدپذیر با نرخ 290 تومان برای هر کیلووات ساعت با همکاری سانا و سابا موافقت نامه 140 مگاوات خرید برق صادر و قرارداد 66 مگاوات آن منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین سجادی مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی عنوان کرد: هر 10 سال نیاز انرژی ما دو برابر می شود در حالی که در کشورهای دیگر این اتفاق هر 40 سال رخ می دهد علاوه بر این خرید برق تولیدی از فرآیند بازیافت تلفات حرارتی در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.

وی ادامه داد: مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حرکت به سوی اقتصاد کم کربن و استفاده از انرژی های پاک، اصلاح الگو تولید و بهینه سازی حوزه انرژی بهره گیری از صنایع خارجی و ارائه مشوق ها برای فعالان این عرصه مورد تاکید بوده و ما قوانینی جهت حرکت به سوی انرژی های پاک وضع کرده ایم اما برای به ظهور رسیدن این فرمایشات یک عزم ملی لازم است.

سجادی بیان کرد: مسئله بهره وری از این گونه انرژی ها شاید درسال های گذشته تزئینی و فانتزی به نظر می رسد اما اینک از این حالت خارج شده است.

وی بیان کرد: در جهان رقابت شدیدی بین استفاده از این انرژی و انرژی های فسیلی افتاده است و از آنجایی که در کشور ما در بسیاری از روزهای سال با مشکلات زیست محیطی مواجه هستیم لذا لزوم رسیدگی به این امر یک ضرورت مهم تلقی می شود.

مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی تصریح کرد: بعد از ابلاغ وزارت نیرو مبنی بر خرید برق تضمینی از محل انرژی های تجدیدپذیر با نرخ 290 تومان برای هر کیلووات ساعت با همکاری سانا و سابا موافقت نامه 140 مگاوات خرید برق صادر شده و قرارداد 66 مگاوات آن منعقد شده است.

سجادی با بیان اینکه بازیافت حرارت یکی از فرصت های طلایی هر کشوری محسوب می شود، افزود: کشور ما نیز به تبعیت ازهمین موضوع سعی در تحقق آن داشته و پیش بینی می شود در مجموع حدود 3هزار و 500مگاوات فرصت سرمایه گذاری در حوزه های مختلف انرژی های پاک ایجاد شود.

وی ادامه داد: طی سالهای گذشته انگیزه روشنی برای حضور در این عرصه وجود نداشته اما اقدامات وزارت نیرو مبنی بر خرید تضمینی انرژی های تجدیدپذیر و پاک فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاران به وجود آورده است.

مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی تاکید کرد: این فرصت در صنایع مختلفی از جمله صنعت سیمان، فولاد و برخی از صنایع شیمیایی داشته و امید است در آینده بتوانیم جریان سرمایه گذاری را به این سمت سوق دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که از آنجایی که 51درصد نیروگاه های برق توسط بخش خصوصی اداره می شود و و زارت نیرو مسلما قادر به بازپرداخت هزینه ها نیست، چه پیشنهادی ارائه می دهید، افزود: در بودجه های سنواتی باید پیش بینی های لازم انجام شود و مبالغی برای توسعه انرژی ها در نظر گرفته شود.

به گفته سجادی تحقق این امر مستلزم عزم ملی است و نیاز مبرمی به حمایت های دولتی دارد و قراردادهایی در این خصوص برای پایداری شبکه برق منعقد شده است.

مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی با بیان اینکه این نوع تولید انرژی یک تولید پراکند محسوب می شود افزود: یکی از مهمترین ویژگی های این انرژی ها مسئله پدافندی است که کمک می کند در شرایط نیاز برق در شبکه ها در جریان باشد که این امر به تأمین برق کشور کمک می کند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال مبنی بر این که تحقق این امر تا چه میزان صرفه جویی هزینه ها را به دنبال دارد افزود: به ازای هر کیلووات ساعت حدود 300تومان صرفه جویی به عمل می آید.

انتهای پیام/

برچسب ها: موافقت نامه ، برق ، سجادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.