سید عبدالوهاب سهلآبادی عصر دیروز در اختتامیه سومین سمپوزیوم جوانان در اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: هدف از برگزاری این سمپوزیوم توسعه هر چه بیشتر صادرات و آشنایی جوانان علاقهمند با ساز و کارهای این بخش است.
وی با اشاره به عدم تقاضای کافی برای تولیدات داخلی افزود: اگر بازارهای هدف خارجی برای محصولات ایرانی به خوبی شناسایی شوند میتوان حضور پررنگتر ایرانیان در عرصه جهانی را مشاهده کرد.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان مهمترین و نخستین گام پیشرفت صادرات را معرفی محصولات ایرانی خواند و بیان کرد: دنیای خارج به محصولات ایرانی علاقهمند است و صادرکنندگان ما باید با ارتقای کیفیت محصولات، بهبود فرآیند بستهبندی محصولات، بالا بردن خدمات پس از فروش، حمایت از مصرفکننده و مواردی از این دست که مورد تقاضای مصرفکنندگان خارجی است، توجه ویژه داشته باشند تا توان رقابت با تولیدکنندگان بینالمللی را داشته باشند.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به مطالعه بیشتر در زمینه گلوگاههای صادرات کشور تأکید کرد و اذعان داشت: باید گلوگاهها و موانع صادرات به خوبی شناخته شود تا با رفع این معضلات بتوان پاسخگوی نیاز صادراتی کشور بود و از این طریق به پیشرفت و توسعه کشور کمک کرد.
سهلآبادی
با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت جوانان در توسعه صادرات گفت: باید به
جوانان در همه عرصهها، خصوصاً واردات و صادرات میدان داد و باید در کشور
فضایی برای ورود نیروهای جوان و فعال در زمینه صادرات فراهم شود و
مشوقهایی برای این دسته در نظر گرفته شود تا به توسعه هر چه بیشتر محصولات
ایرانی در همه بخشها منجر شود.
انتهای پیام/م