سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ویژه چین در امور سوریه در دیدار با جابری‌انصاری:

مبارزه با تروریسم جزء مهمی از راه‌حل بحران سوریه است

نماینده ویژه چین در امور سوریه در دیدار با معاون وزیر خارجه کشورمان از تمایل پکن برای تباد‌ل‌نظر نزدیک و مستمر با تهران درباره بحران سوریه خبر داد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران،«شیه شیائو یوان» نماینده ویژه چین در امور سوریه که برای رایزنی و تبادل نظر پیرامون تحولات سوریه به تهران سفر کرده است، امروز (سه‌شنبه) با حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

شیه شیائو یوان در این دیدار با مثبت ارزیابی کردن نشست‌های آستانه، شکل‌گیری نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه را اقدامی مفید در مسیر حل بحران سوریه برشمرد و بر ضرورت اتخاذ اقدامات لازم جهت تداوم آتش بس تاکید کرد.
 
وی مبارزه با تروریسم را جزء مهمی از راه‌حل بحران سوریه دانست و افزود: اگر تروریست‌ها به درستی سرکوب نشوند، آتش‌بس قابلیت اجرا نخواهد داشت.
 
فرستاده ویژه چین همچنین با تاکید بر روابط دیرینه و همه جانبه کشورش با ایران، بر تمایل پکن جهت تبادل نظر نزدیک و مستمر با تهران درباره مسئله سوریه تاکید کرد.
 
جابری‌انصاری نیز گفت‌وگوهای آستانه را روندی با هدف تسریع در حل سیاسی بحران سوریه از طریق تثبیت آتش بس و حرکت به سمت مصالحه ملی در این کشور دانست و بر ضرورت تمرکز بر راه‌حل سیاسی و حرکت در مسیر صحیح و رو به جلو تاکید کرد.
 
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه شکل ‌گیری کمیته سه جانبه نظارت بر آتش‌بس و توافق سه کشور در خصوص آیین کار کمیته مزبور را از جمله دستاوردهای نشست آستانه یک و دو برشمرد و ابراز امیدواری کرد با تثبیت آتش بس راه برای تکمیل روند آشتی ملی و حل بحران سوریه گشوده شود.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.