محمدهادی سیف معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان تهران در گفتگو با خبرنگار
حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: شفاف سازی هزینه کرد کمکهای مردمی از رویکردهای اساسی کمیته امداد در عرصه افزایش اعتماد و مشارکت بیشتر خیران محسوب میشود که با نظارت این سازمان برای رفع نیازهای مددجویان در بخشهای تحصیلی، درمانی، کمک معیشت و غیره در اختیار خانوادههای تحت حمایت قرار میگیرد.
وی تصریح کرد: پرداخت صدقه به روش پیامکی و با بهره گیری از فناوریهای جدید به منظور تسهیل در پرداخت کمکهای مردمی، شفاف سازی هزینه کردها از طریق ارسال گزارش ماهیانه و افزایش اعتماد عمومی مردم به کمیته امداد راه اندازی شده است.
سیف با اشاره به اینکه طی ۱۱ ماه سال ۹۵، بیش از ۳۶۱ میلیارد و ۷۵۷ میلیون ریال صدقات از صندوقهای تعبیه شده در استان تهران جمع آوری شده است، ادامه داد: درآمد صندوقهای کوچک خانگی در این مدت زمان بیش از ۱۳۱ میلیارد و ۷۱۶ میلیون ریال و صندوقهای متوسط بیش از ۱۶ میلیارد و ۸۵۹ میلیون ریال و مابقی از محل صندوقهای بزرگ بوده است.
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان تهران تأکید کرد: خیران میتوانند پرداخت صدقات خود را به روش پیامکی با استفاده از سامانه # ٠۲۱ * ۷۷۸۸ *و دیگر شهروندان استان در شهرستانهای تابعه نیز با تعیین کد شهری مورد نظر، میزان صدقه خود را مشخص و به نیازمندان اهدا کنند.
وی در پایان گفت: همچنین از طریق سامانه تلفن گویای ۷۳۵۵ نیکوکاران علاوه بر پرداخت انواع وجوهات شرعی و صدقه نسبت به رسیدگی به درخواست ها، انتقادات، پیشنهادات و ثبت نام در طرح اکرام ایتام و محسنین اقدام کنند.
انتهای پیام/