سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

افزایش حدود دوبرابری وقف های جدید

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: هزینه‌های جاری مساجد، برپایی مراسم مذهبی، ترویج قرآن کریم و... بیشترین نیات موقوفات جدید استان کرمانشاه در سال جاری بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حجت الاسلام مجید میرزایی معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به ایجاد 38 وقف جدید در استان از ابتدای امسال تاکنون گفت: ارزش ریالی این موقوفات هنوز برآورد نشده است و این موقوفات شامل 12 منزل مسکونی، 10 باب زمین، سه باب مغازه و... است.
 
 وی گفت:امسال شاهد افزایش حدود دو برابری وقف جدید در استان کرمانشاه بوده‌ایم  زیرا تعداد موقوفات سال گذشته 20 وقف جدید بوده است.

 وی در ادامه با تاکید بر اهمیت سمت و سو دادن واقفین به سمت وقف های متناسب با نیاز روز جامعه، گفت: تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان، کمک به درمان بیماران خاص، کمک به افراد بی‌بضاعت و کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت از مهمترین موضوعات وقفی جدید متناسب با نیاز روز جامعه است.
 
میرزایی با اشاره به ایجاد 38 انجمن مردمی در صنوف مختلف در استان در سال جاری در راستای نهادینه کردن فرهنگ وقف افزود: این انجمن‌ها در صنوف مختلف پزشکان، مهندسین، فرهنگیان، بازاریان و دیگر افراد تاثیرگذار ایجاد شده و امیدواریم بتواند نقش مهمی در افزایش تعداد موقوفات جدید در استان داشته باشد.
 
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه تعداد رقبات موقوفات استان را حدود 47 هزار رقبه عنوان کرد و افزود: موقوفات استان کرمانشاه از نظر کیفیت نیات جایگاه خوبی در کشور دارند.

انتهای پیام/ح

 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.