به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، واتساپ بهعنوان چهارمین عضو از خانوادهی فیسبوک، قابلیت Stories را پس از اینستاگرام و فیسبوک به سرویس خود اضافه کرد تا تمام سرویسهای تحت تملک فیسبوک این قابلیت را از اسنپچت کپیبرداری کرده باشند. واتساپ قابلیت Stories را برای جایگزینی با Status متنی در واتساپ، در اختیار کاربران قرار داده است. کاربران واتساپ که از یک میلیارد نفر عبور کرده اند، با بروزرسانی اپلیکیشن خود در پلتفرمهای اندروید، iOS و ویندوزفون میتوانند از این ویژگی استفاده کنند.
همچون اسنپچت و سایر سرویسهای فیسبوک که این سرویس را ارائه میکنند، در واتساپ نیز میتوان استوری را با استفاده از دوربین گوشی هوشمند ثبت کرد. زمانی که تصویر ثبت شد، میتوان آن را با استفاده از قلم، تایپ کردن متن و همچنین انواع اموجیها مزین کرد. زمانی که استوری مورد نظر خود را پست کنید، این استوری در صفحهی Status واتساپ برای مخاطبان شما طی ۲۴ ساعت آینده نمایش داده میشود. هر کاربر قادر است به بروزرسانی Status دوستان خود نیز پاسخ دهد.
همانطور که اشاره کردیم، واتساپ چهارمین سرویس فیسبوک است که قابلیت Stories به آن اضافه شده است. اینستاگرام در ماه آگوست شاهد اضافه شدن Stories بود، حال آنکه فیسبوک مسنجر و فیسبوک پس از اینستاگرام شاهد اضافه شدن Stories بودند. البته در مورد فیسبوک و فیسبوک مسنجر باید به این نکته اشاره کرد که Stories در برخی کشورها هنوز در حال سپری کردن مرحلهی آزمایشی است. واتساپ از این نظر دومین سرویس فیسبوک است که بهصورت جهانی شاهد اضافه شدن قابلیت Stories بوده است.
واتساپ ویژگی Stories را در هشتمین سالگرد تولد این سرویس در اختیار کاربران قرار داده است که البته این قابلیت را میتوان بهعنوان تلاشی برای بازگشت به سنتها توسط این سرویس استنباط کرد. واتساپ با انتشار پستی در وبلاگ خود اینچنین اظهار نظر کرده است:
زمانی که واتساپ هشت سال پیش در ۲۴ فوریه کار خود را آغاز کرد، امکان بروزرسانی Status کاربران بهمنظور دیده شدن توسط سایر دوستان و مخاطبان به این سرویس اضافه شد. زمانی که متوجه شدیم کاربران از این ویژگی برای ارتباط با یکدیگر استفاده میکنند، ما واتساپ و این ویژگی را دوباره طراحی کردیم.
به نظر میرسد انجام این تغییرات در ویژگی به زمانی هشتساله نیاز داشته، حال آنکه چنین ایدهای ابتدا توسط اسنپچت پیاده شده است. به نظر میرسد جذب بسیاری از مخاطبان توسط اسنپچت باعث شده است فیسبوک به خود آید و تغییرات صورت گرفته در یک سال اخیر برای اضافه کردن Stories ، نشان از احساس خطر فیسبوک در این خصوص دارد. آمارهای ارائهشده نیز نشان از این دارند که فیسبوک تا حدودی موفق عمل کرده است؛ چراکه Stories اینستاگرام در چهار ماه اولیه موفق شد به آمار ۱۵۰ میلیون کاربر فعال روزانه دست پیدا کند که این میزان برابر کل کاربرانی است که از اسنپچت استفاده میکنند. اسنپچت قرار است در دوم ماه مارس سال جاری وارد تالار بورس شود.
منبع:زومیت
انتهای پیام/