سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحویل 200 فروند بالگرد نظامی روسیه به هند از سال 2019

روسیه تحویل 200 فروند بالگرد نظامی به هند را از سال 2019 میلادی آغاز خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آندری بوگینسکی – مدیر اجرایی شرکت دولتی تولید بالگرد روسیه – اعلام کرد: مسکو تحویل نخستین محموله بالگردهای نظامی KA-226T  را از سال 2019 به هند آغاز خواهد کرد. این بالگردها در هند مونتاژ و تولید خواهند شد. 

بوگینسکی افزود: این اقدام مشترک در حال اقدام است و تحویل نخستین محموله بالگردها از سال 2019 آغاز خواهد شد. پس از تحویل بالگردها، خدمات آن نیز در هند ارائه می‌شود. از 200 بالگرد توافق شده میان دو کشور، نزدیک به 60 بالگرد به هند تحویل داده می‌شود و 140 فروند دیگر در داخل این کشور مونتاژ یا تولید خواهد شد. 

وی تاکید کرد: شرکت ما در سال جاری میلادی تولید بالگردهای متوسطِ پیشرفته و چندکاره Mi-171A2 را برای تحویل چهار محموله در داخل روسیه آغاز کرده است. 

بوگینسکی از علاقه چین به بالگردهای Mi-171A2 خبر داد؛ اما از ذکر جزئیات در این باره خودداری کرد. انتظار می‌رود با رشد درخواست‌ها برای بالگردهای غیرنظامی، مجموع فروش بالگردهای شرکت دولتی روسیه در سال جاری رشد 15 درصدی را تجربه کند. این شرکت انتظار دارد در سال 2017 220 فروند بالگرد به فروش برساند. این رقم در سال 2016 190 فروند بود که دو سوم آن را بالگردهای نظامی تشکیل می‌داد. 

روسیه و هند در اکتبر سال 2016 (31 روز منتهی به 9 آبان ماه) توافق کردند 200 بالگرد نظامی از نوع KA-226T  را برای تحویل به نیروهای نظامی هند به صورت مشترک تولید کنند. هر دو کشور خواهان همکاری در حوزه دفاعی و انرژی هستند. دهلی‌نو به دنبال به روزرسانی نیروهای نظامی‌اش‌ و ساخت یک صنعت هسته‌ای در کشور است. مسکو نیز که پیش‌تر از تحریم‌ها (اتحادیه اروپا و آمریکا) ضربه خورده است، می‌کوشد سرمایه‌گذاری و بازار جدیدی برای خود پیدا کند. 

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.