سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

توجه ویژه به مقوله آموزش در هفته سلامت مردان

مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر توجه به مقوله آموزش و پیشگیری را محوری ترین برنامه این شبکه در هفته سلامت مردان اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛فرشید بهشتی در حاشیه جلسه شورای سلامت گفت: به مناسبت هفته سلامت مردان برنامه های مختلفی در مناطق شهری و روستایی خرمشهر برگزار می شود که برگزاری کارگاه های آموزشی و انجام معاینات از مهترین این اقدامات است.

وی به برگزاری کارگاه آموزشی و معاینات برای نیروهای انتظامی و دانشجویان پسر دانشگاه های پیام نور و علوم و فنون به عنوان نمونه این گونه اقدمات اشاره کرد.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر با تاکید بر اینکه سلامت مردان می تواند ضامن سلامت بخش بسیاری از جامعه به ویژه جامعه شاغل باشد، افزود: در هفته سلامت مردان برنامه های آموزشی را برای اقشار مختلف جامعه برنامه شده است که آموزش از طریق صدا و سیما، آموزش به معلمان مرد و آموزش به رابطین بهداشت نمونه ای از این اقدامات است.

بهشتی غربالگری فشارخون و دیابت مردان میانسال، توزیع قرص مکمل، ویزیت رایگان و توزیع کتاب های آموزشی را به عنوان دیگر اقدمات برنامه ریزی شده مجموعه بهداشت خرمشهر برای اجرا در هفته سلامت مردان اعلام کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه « آیا در مسابقه سلامت برنده اید» شعار امسال هفته سلامت مردان است، گفت: در مردان 30 تا 70 سال بالاترین آمار مرگ و میر بعد از بیماری های قلبی به بیماری های غیرواگیر همچون سرطان ها، دیابت و حوادث و سوانح مربوط است.

مدیر شبکه بهداشت خرمشهر از اقدام برای تشکیل بانک اطلاعاتی در این شهر برای پیشگیری از ابتلا به بیماری و مشکلات در مردان خبر داد و گفت: برای پیشگیری از بروز بیماری ها و علل شایع مرگ و میر در مردان اقدام به جمع آوری اطلاعات و شناسایی عوامل خطر شده است.

بهشتی ادامه داد:  شناسایی و حذف عوامل خطر از طریق خطر سنجی، غربالگری و آموزش شیوه صحیح مقدمات تشکیل بانک اطلاعات است که این اطلاعات در سامانه سیب ثبت می شوند.

انتهای پیام/د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.