سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح برج کنترل ترافیک دریایی بندر شادگان

برج کنترل ترافیک دریایی بندر شادگان با حضور مسئولان بندر شادگان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس بندر شادگان گفت: آغاز به کار برج کنترل ترافیک دریایی در مدت زمان 20 روز، گامی مهم و مؤثر در راستای توسعه بندر شادگان و اعمال نقش حاکمیتی این بندر به حساب می‌آید.

رحیم مزرعه  در بیان اهمیت راه‌اندازی برج کنترل ترافیک دریایی افزود: در همه جای جهان بنادر را به وسیله برج کنترل آنها می‌شناسند چرا که همچون بازویی توانمند، نقش تعیین کننده‌ای در اعمال حاکمیت و افزایش قدرت اجرایی هر بندر را داراست و به نوعی می‌توان از آن به عنوان زیربنای مهم بندری نام برد.

وی گفت: با راه‌اندازی برج کنترل ترافیک دریایی بندر شادگان، از این پس ضمن کنترل و اشرافیت کامل ترافیک دریایی محدوده بندر شادگان به منظور جلوگیری از بروز سوانح دریای، امکان برخورد قاطع و عملیاتی با واحدها و شناورهای خاطی و یا آسیب‌ رسان به تاسیسات بندری، محیط زیست و شناورهای دیگر فراهم خواهد شد.

رئیس بندر شادگان عنوان کرد: بر اساس استانداردها و قوانینی که از سوی سازمان بین المللی دریانوردی (IMO ) وضع شده است، متولی آب های هر سرزمین، سازمان بنادر و دریانوردی همان کشور بوده و راه‌اندازی برج کنترل بندر شادگان اقدامی در جهت اعمال حاکمیت فعال و نقش آفرینی در شکوفایی اقتصادی کشور و منطقه به خصوص در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

مزرعه تصریح کرد: همزمان با آماده‌سازی برج کنترل آن هم در مدت زمانی کوتاه که به یاری و تلاش همه پرسنل بندر شادگان صورت گرفت؛ بی‌سیم VHF دریایی این بندر نیز با توان پوشش تا انتهای خورموسی و ناحیه غربی خلیج فارس نیز راه‌اندازی شد.

وی از آماده‌سازی نرم‌افزار ورود و خروج واحدهای شناور خبر داد و گفت: به زودی خبر عملیاتی شدن این نرم‌افزار به منظور نصب در برج کنترل و آماده‌سازی برج کنترل مرتفع با هدف اشرافیت کامل بر کانال ورودی بندر را به عنوان دو اقدام مهم و ارزشمند دیگر در راستای افزایش توانمندی‌های عملیاتی بندر شادگان اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.