سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انعکاس ماجرای فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد در «خونه خوبه»

کارشناس «خونه خوبه» پیرامون مشکلات پیش آمده در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد در ارتباط با سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور خواستار پاسخگویی او شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر حبیب میدانچی مجری و کارشناس برنامه «خونه خوبه» در بخش گفت و گوی ویژه این برنامه پیرامون مشکلات پیش آمده در فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد یعنی حبس مردم به مدت هفت ساعت در هواپیما و نامساعد بودن حال آنها در ادامه این رخداد علی‌رغم آزاد شدن قیمت بلیط در ارتباط زنده تلفنی با آقای جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور خواستار پاسخگویی او شد و گفت: مردم انتظار شرایط بسیار بهتری را از سیستم هواپیمایی کشور دارند، علت این وقایع چه بوده است.

جعفرزاده در پاسخ به سوال میدانچی گفت: بارش برف سنگین و کاهش دید باعث به تأخیر افتادن برخی از پروازها شد. بعد از برطرف شدن مشکل دید، با وجود سرمای شدید و یخبندان لازم به یخ‌زدایی هواپیماها بود که برخلاف خبرهای منتشر شده در خبرگزاری‌ها باید مسافران در هواپیما مستقر شوند و ظرف مدت حداکثر 10 دقیقه این کار انجام شود.

مجری کارشناس «خونه خوبه» بیان کرد: ما شاهد حضور هفت- هشت ساعتی مسافران در هواپیما بودیم نه ده دقیقه؛ اما باز هم جعفر زاده به یخ زدایی، شرایط درست و ایمن پرواز و مدیریت مناسب اشاره کرد و مراحل انجام این کار را شرح داد و باز هم دلیل قانع کننده ای را ارائه نکرد. 

میدانچی خاطر نشان کرد: زمانی که مردم هفت ساعت در هواپیما منتظر هستند تمام کارکنان ایرلاین های مرتبط با رویی خوش و آمادگی قبلی با آنها برخورد کنند، تنش و بگو مگو از نوع چالشی از ارزش های سازمانی آن به دور است، بنابراین آموزشی از قبل وجود نداشته است. آقای جعفر زاده شما به عنوان یک مسئول منشور حقوق مسافران را مطالعه کرده اید؟ فکر می کنم در جریان کامل این منشور نیستید اگرنه توضیحات قانع کننده ای را ارائه می کردید.

در نهایت توضیحات چگونگی محقق شدن حقوق مسافران در اینگونه شرایط به زمانی دیگر موکول شد، در واقع بررسی کارشناسی این رخداد هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است اما سوالی که باید از مسئولین مربوطه پرسید این است که آیا چنین شرایطی در پیش بینی های سازمان هواپیمایی وجود دارد؟ اقدامات لازم در این مواقع به کارکنان آموزش داده شده است؟ مردم نباید تنش و اضطرابی هفت ساعته را در یک هواپیمای در بسته متحمل شوند، مسئولین ذیربط باید پاسخگو باشند.

مهمان گفت و گوی ویژه «خونه خوبه» دکتر اسماعیل تبار در ارتباط با این موضوع گفت: کاش همگی مهارت عذر خواهی را بیاموزیم. جای این همه توضیح در این مواقع از مردم عذرخواهی کنیم.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.