سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

خراسان رضوی دومین قطب رسانه‌ای کشور

خراسان رضوی با ۳۰۰ رسانه و مطبوعات دارای مجوز فعال دومین قطب رسانه‌ای کشور پس از استان تهران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یوسف امینی معاون فرهنگی و مطبوعاتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مراسم گشایش سومین نمایشگاه توانمندی‌های رسانه سبزوارگفت: خراسان رضوی پس از تهران از نظر تعداد نشریات رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده که این مهم جز غنای فرهنگی این استان کهن و ظرفیت‌های بالای رسانه‌ای آن نمی‌باشد.

وی با اشاره به ظرفیت بالا و توانمندی‌های رسانه در سبزوار، افزود: برگزاری نمایشگاه رسانه به صورت مستقل با این کمیت و کیفیت نشان از عزم جدی اصحاب رسانه در شهرستان دارد.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه سبزوار تن‌ها شهری است که برای سه سال متوالی توانسته نمایشگاه را برگزار کند، گفت: برگزاری نمایشگاه رسانه در برخی از شهر‌ها نیز به صورت جسته و گریخته برگزار شده است که هیچ گاه نتوانسته با کیفیت و به صورت متوالی ادامه یابد.

امینی با بیان اینکه همزمان با این نمایشگاه جشنواره مطبوعات نیز در مرکز استان در حال انجام است، تصریح کرد:پس از انجام داوری‌ها و ارزیابی‌ها برگزیدگان تا پایان اسفندماه اعلام خواهند شد.

وی با اشاره به افزایش نفوذ رسانه در بین جوامع، گفت: ویژگی مهمی که امروز در رسانه‌ها باید در نظر گرفت توجه به افکار عمومی و خواست جامعه است.

احمد برادران معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز در این مراسم با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در اطلاع رسانی دستاوردهای نظام دارند، گفت: وجود رسانه‌های محلی در رشد و بالندگی حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان موثر است.

وی افزود: وجود رسانه‌ها عنصری مهم در عرصه تعامل بین مسئولان و مردم است و رسانه‌ها می‌توانند به عنوان بهترین مشاور برای مسئولان در این عرصه باشند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار با اشاره به اینکه سبزوار از ظرفیت‌های مناسبی در زمینه فرهنگ، هنر و رسانه برخوردار است، گفت: امروز سبزوار در عرصه رسانه‌ها محلی و ملی از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و برپایی سومین نمایشگاه توانمندی‌های سبزوار گام مهمی در بالندگی و رشدرسانه‌های محلی محسوب می‌شود.

مهدی مقصودی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار نیز با بیان اینکه رسانه یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه در هر منطقه است، گفت: امروزه جامعه‌های توسعه یافته از توسعه یافتگی در حوزه رسانه و مطبوعات بهره‌مند هستند از این رو باید به این حوزه در کشور بیشتر توجه شود.

وی افزود: متاسفانه در سه سال اخیر یارانه مطبوعات به رسانه‌های دولتی پرداخت شده است که امید است با تحقق این امر شاهد توسعه رسانه‌ها بخصوص رسانه‌های محلی در شهرستان‌ها باشیم.

گفتنی است در این نمایشگاه که به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی سبزوار در سال جاری محسوب می‌شود، ۱۵ غرفه از صاحبان عرصه خبر و اطلاع رسانی دارای مجوز در بخش نشریات مکتوب و سایت‌های خبری محلی حضور دارند و به مدت یک هفته ماحصل تلاش‌های یک ساله شان را در معرض دید عموم می‌گذارند.

انتهای پیام//ف. ج.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.