سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فلسطین مسأله اصلی جهان اسلام/

شیخ‌الاسلام: آخرین پیروزی صهیونیست‌ها به 3 سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران باز می‌گردد

مشاور وزیر امورخارجه گفت: آخرین پیروزی رژیم صهیونیستی به سال 1982 یعنی 3 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی برمی‌گردد و پس از آن صهیونیست‌ها در هیچ میدانی به پیروزی نرسیدند.

حسین شیخ اسلام مشاوره وزیر امور خارجه در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباه اینکه فلسطین موضوع اصلی جهان اسلام است و تمام تلاش غرب حذف این موضوع است، اظهارداشت: رژیم صهیونیستی با این ایدئولوژی که هر کس منطقه غرب آسیا را اداره کند، دنیا را اداره خواهد کرد در این منطقه بوجود آمد.

وی با بیان اینکه طراحان تأسیس رژیم صهیونیستی برای ایجاد صهیونیست طرح از نیل تا فرات را تدارک دیده بودند، تصریح کرد: دو خط آبی روی پرچم رژیم صهیونیستی با همین چشم انداز طراحی شد.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه هدف از طرح نیل تا فرات تصرف میادین نفت، میادین بزرگ انرژی و آبراه‌های استراتژیک جهان بود که همه آنها در حد فاصل نیل تا فرات قرار دارند عنوان داشت: تنگه هرمز، باب‌المندب و گذرگاه‌های استراتژیک این چنینی حدفاصل نیل تا فرات قرار می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه آنها در خیال خود می‌توانستند این راهبرد را عملی کنند و حقیقت این است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با کشتار و ترور از هیچ برای خود سرزمین ساختند، تصریح کرد: آنها با جنگ و ترور و ایجاد گروه‌های تروریستی در جنگ اعراب و اسرائیل پیروزی‌هایی را بدست آوردند و بخش‌هایی از سرزمین‌های منطقه را اشغال کردند. آخرین پیروزی رژیم صهیونیستی به سال 1982 یعنی 3 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی برمی‌گردد و پس از آن صهیونیست‌ها در هیچ میدانی به پیروزی نرسیدند.

مشاور وزیرامورخارجه اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دفاع از مسئله فلسطین و مقابله با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی از سال 1982 مقاومت در منطقه شکل گرفت و اسرائیل از بیروت بیرون رانده شد و در سال 2000 سرزمین‌های لبنان به طور کلی از رژیم صهیونیستی پاک شد.

وی با اشاره به شکست‌های ارتش رژیم صهیونیستی از رزمندگان فلسطینی حدفاصل سالهای 2008 تا 2014 گفت: در سال 2012 هشت روز غزه مورد سنگین‌ترین حملات اسرائیل قرار گرفت اما موشک ساخت ایران کاخ نتانیاهو را هدف قرار داد و دشمن صهیونیستی به این نتیجه رسید که از فلسطینیان برای اولین بار درخواست آتش بس کنند.

مشاور وزیر امورخارجه با اشاره به جنگ 51 روزه اسرائیل با مقاومت فلسطین در سال 2014 گفت: با وجود بمباران سنگین غزه صهیونیست‌ها به اهداف خود نرسیدند. جمهوری اسلامی به دلیل اعتقادات خود و اینکه ضد استکبار است از ملت مظلوم فلسطین حمایت می‌کند و واضح‌ترین سنبل ظلم در منطقه رژیم غاصب صهیونیستی است که هم خانه فلسطینیان را غصب کرده و هم آنها را به خاک و خون می‌کشد.

وی با اشاره به نقش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی از ملت فلسطین حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.