سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دی میستورا: توقع سازمان ملل از مذاکرات صلح سوریه کم است

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت این سازمان توقعات خود را از مذاکرات صلح این کشور کم کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ استفان دی‌میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در پنجاه و سومین نشست سالیانه امنیت در مونیخ گفت: سازمان ملل و برخی از گروه‌ها از میزان توقعات برای مذاکرات صلح سوریه که هفته آینده در ژنو برگزار خواهد شد، کاسته‌اند.

دی‌میستورا افزود: سیاست‌های آمریکا در خصوص مسئله صلح سوریه از نظم خاصی برخوردار نیست و همچنین روابط آمریکا با روسیه روشن نیست.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه به کنفرانس امنیت مونیخ گفت: مشخص نبودن سیاست آمریکا، مسائل بحران شش ساله جنگ داخلی سوریه را پیچیده‌تر کرده است زیرا کارهای قبلی این کشور در خصوص عراق و افغانستان با سهولت بیشتری پیش می‌رفتند.

وی با اشاره به مذاکرات صلح سوریه در آستانه پایتخت قزاقستان و آتش بس شکننده میان گروه‌های درگیر گفت: نمی‌توانم به شما بگویم موفق می‌شویم یا خیر، اما باید با فشار بیشتری کار کنیم. اگر راه حل سیاسی ارائه نکنیم، آتش بس زیاد دوام نخواهد داشت.

دی‌میستورا افزود: هنوز مشخص نیست دولت ترامپ به وعده خود مبنی بر همکاری با روسیه به ویژه برای جنگ علیه تروریست‌های داعش عمل خواهد کرد یا خیر.

وی افزود: استراتژی آمریکا در حال حاضر برای من مشخص نیست. راه حل سیاسی ایالات متحده کجاست؟ نمی‌توانم به این سئوال پاسخ دهم چون جواب آن را نمی‌دانم.

مذاکرات صلح سوریه هفته آینده تحت نظارت سازمان ملل پس از گذشت نه ماه مجدداً در ژنو شروع خواهد شد. این مذاکرات در پی افزایش تنش‌ها متوقف شدند. بشار اسد رییس جمهور سوریه از ابتدای جنگ داخلی در این کشور تا کنون در قوی‌ترین جایگاه قرار دارد.

دی‌میستورا گفت: مذاکرات جدید بر روی تدوین قانون اساسی جدید و انتخابات آزاد و عادلانه تحت نظارت سازمان ملل تمرکز خواهند داشت.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.