سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

جنگل‌کاری 2000 هکتار از اراضی ملی شهرستان چادگان

رئیس منابع طبیعی چادگان گفت: بیش از 2000 هکتار از اراضی ملی شهرستان چادگان جنگل‌کاری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کوروش موگوئی در جلسه هماهنگی هفته منابع طبیعی شهرستان چادگان اظهار داشت: در این ایام و به منظور ایجاد حساسیت در جامعه مبنی بر اهمیت موضوع منابع طبیعی برنامه‌های مختلفی در شهرستان اجرایی می‌شود.

وی افزود: بسیاری از فعالیت‌های انسان‌ها به طبیعت آسیب وارد می‌کند که باید در این راستا برای آسیب زنندگان به طبیعت که خسارت سنگینی هم توسط آن‌ها به طبیعت وارد می‌شود فکری کرد تا از شدت آن کاسته شود.

بخشدار بخش چناررود شهرستان چادگان اضافه کرد: خسارت جبران ناپذیری به منابع طبیعی و حاشیه زاینده‌رود این ثروت عظیم ملی وارد می‌شود که باید حفظ و حراست شود تا این منابع ملی برای نسل‌های بعدی نیز فراهم باشد.

موگوئی با اشاره به نقش منابع طبیعی در زندگی انسان‌ها عنوان کرد: اگر به فکر طبیعت نباشیم مشکلاتی همچون مسأله گرد و غبار و ریزگردها برای منطقه پیش خواهد آمد که انتظار داریم مسؤولان منابع طبیعی نسبت به احیا و حفاظت از منابع ملی بیشتر تلاش کنند.

غلامرضا کارگر نیز در این جلسه با اشاره به نقش مشارکت مردمی در حفظ منابع طبیعی تأکید کرد: تا زمانی که مشارکت مردم در این زمینه جلب نشود، نمی‌شود فعالیت چشمگیری در زمینه منابع طبیعی انجام داد.

وی ادامه داد: باید دانش و فرهنگ استفاده از منابع ملی برای دامداران، کشاورزان و مردم فراهم شود تا این ثروت عظیم دچار حریق نشود و باید در جامعه و بین کشاورزان فرهنگ‌سازی شود.

رئیس منابع طبیعی چادگان گفت: با همکاری کمیته امداد چادگان کلاس‌های آموزشی در بخش چناررود برای کشاورزان و دامداران در راستای استفاده بهینه از منابع ملی برگزار شد تا از آتش‌سوزی توسط افراد جلوگیری شود.

کارگر بیان داشت: بیش از دو هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان چادگان جنگل‌کاری شده است و همچنین بیابان‌زدایی با کشت گیاهان علوفه‌ای در دستور کار قرار گرفته که هم تغذیه دام فراهم شده و هم از فرسایش خاک جلوگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: هفته درختکاری فرصتی است تا دستگاه‌های دولتی برای حفاظت و پاسداری از منابع طبیعی بیندیشند.

رئیس منابع طبیعی چادگان تصریح کرد: طی سال‌های گذشته موضوع بیابان‌زایی در کشور به یک معضل جدی تبدیل شده است و این معضل به شکل مداوم از سوی مدیران و مسؤولان رصد می‌شود.

عنایت‌الله امیرحاجیلو نیز در این جلسه گفت: به منظور حفظ و حراست از منابع طبیعی سال گذشته 5 هزار اصله نهال در شهر چادگان غرس شد و امسال نیز تعداد 10 هزار درخت در بلوارها و خیابان‌های شهر چادگان کاشته خواهد شد.

شهردار چادگان در پایان مطرح کرد: در نظر داریم بیشتر در حوزه درختکاری سرمایه گذاری کنیم تا در مصرف آب صرفه‌جویی شود.




انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.