سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خاش،

اجرای طرح واکسیناسیون بیماری فلج اطفال در خاش

رئیس مرکز بهداشت خاش گفت: با اجرای طرح واکسیناسیون 35 هزار کودک زیر پنج سال در این شهرستان علیه بیماری فلج اطفال ایمن می شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،دکتر منصور خاشی رئیس مرکز بهداشت خاش افزود:200 تیم بهداشتی و 650 نفر متشکل از پزشکان، کارشناسان، کاردانان، بهورزان و رابطان بهداشتی در اجرای این طرح مشارکت دارند. 

وی ادامه داد: مرحله نخست این طرح در شهرستان خاش از 25 تا 29 دی انجام شد و مرحله دوم آن که از روز گذشته آغاز شده تا چهارم اسفند ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت پیشگیری و مبارزه با این بیماری حدود 6 هزار کودک افغان ساکن در خاش نیز قطره فلج اطفال دریافت می کنند.

رئیس مرکز بهداشت خاش گفت: این طرح برای تمام کودکان ایرانی و غیر ایرانی اجرا می شود بر این اساس کودکان مسافر، غیر ساکن و همه اتباع بیگانه زیر پوشش قرار می گیرند تا پوشش بالای 100 درصدی در اجرای این طرح صورت پذیرد.

خاشی  افزود: مشارکت عمومی و همکاری دستگاه ‌های اجرایی در ایمن ‌سازی بیماری فلج اطفال دارای اهمیت است.

وی اظهار داشت: تیم های 2 نفره مرکز بهداشت شهرستان خاش با کارت شناسایی معتبر به درب منازل مراجعه و با رویت کارت واکسیناسیون و بررسی مدارک شناسایی کودکان زیر پنج سال، اقدام به خوراندن قطره فلج اطفال به کودکان می کنند.

وی از خانواده هایی که به هر دلیل فرزند آنان قطره فلج اطفال دریافت نکرده در خواست کرد در اسرع وقت به نزدیکترین پایگاه یا خانه بهداشت به محل زندگی خود مراجعه کنند.

خاشی  ادامه داد: همچنین بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته اگر خانواده ای در هنگام اجرای این طرح در منزل نباشد پس از اتمام طرح مجدداً ماموران بهداشتی به درب منازل آنان مراجعه می کنند.

انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.